اجرایی شدن مصوبات شورای ترافیک را جدی بگیرید

سرپرست فرمانداری اردکان گفت: اگر با اجرایی نشدن یک مصوبه شورای ترافیک زمینه ایجاد حادثه جانی برای مردم شود گویی مسوولان مربوطه مرتکب جرم شده اند و از دادستانی درخواست رسیدگی به مرتکب جرم را به طور جد خواهانیم .
حسین سبزواری روز سه شنبه در نشست شورای ترافیک اردکان افزود: خط قرمز ما جان ، امنیت و مال مردم است و قاطعانه در این خصوص برخورد خواهیم کرد.

سرپرست فرمانداری اردکان با بیان اینکه اجرای شدن مصوبات نقش به ‌سزایی در برطرف کردن مشکلات ترافیکی و بهبود عبور و مرور مردم دارد تصریح کرد: اصلاح و بهسازی نقاط حادثه خیز باید به طور جد در دستور کار مسوولان امر به ویژه شورای ترافیک قرار بگیرد سبزواری اظهار داشت: بایستی از همه ظرفیت های شهرستان در راستای آرام سازی، بهسازی و رفع مخاطرات نقاط حادثه خیز به خصوص در اطراف مدارس به خوبی استفاده شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اردکان نیز در این نشست با بیان اینکه برگزاری این جلسات برای رفع مشکلات است و حتما باید با ضوابط خاصی برگزار شود تصریح کرد: همه موارد و مصوباتی که در این جلسه به عنوان دستور کار مطرح می‌شود باید پیش از این در جلسات کمیته‌های مربوطه به صورت تخصصی بررسی شده باشد و سپس به صورت جدی اجرایی شود .
رضا رضایی با بیان اینکه کاهش درصد مرگ و میر ناشی از تصادفات در سطح شهرستان نیاز جدی به همکاری دارد، اظهار کرد: مصوبات این شورا قانونی و لازم‌الاجرا است و کلیه اعضا باید بر اساس تصمیمات اتخاذشده در این جلسات اقدامات ترافیکی خود را انجام دهند.

وی یادآور شد: شهرهای ما باید از خودرو محوری به سمت انسان محوری حرکت نمایند و اقدامات فرهنگی از طریق مسوولان ، مردم و رسانه ها و فضای مجازی با توجه به تاثیر آنها، گسترش یابد تا شاهد کاهش حوادث ترافیکی در سطح شهرستان باشیم.
دادستان عمومی و انقلاب اردکان هم در ادامه با بیان اینکه در این شهرستان ، آمار تصادفات ، سرقت ، مرگ و میر ناشی از حوادث برون شهری و درون شهری بسیار بالاست تصریح کرد: اقدامات هر چند موقت در حل این معضلات باید توسط مدیران مربوطه انجام پذیرد .
محمدعلی دشتکیان با بیان اینکه برخورد زنجیره آخر است افزود: وظیفه ماست شرایط را برای ایجاد امنیت و آموزش شهروندان مهیا کنیم .
وی خواهان بهره مندی از فضای مجازی در خصوص گسترش فرهنگ ترافیکی و پاسخگویی به مطالبات مردمی شد و گفت: این شهرستان یک شهر مهاجرپذیر است و از طرفی وضعیت اقتصادی عموم مردم مناسب نیست .
دادستان اردکان از مردم خواست تمام موارد امنیتی را رعایت کنند تا کمتر با مشکل روبرو شوند .
دشتکیان خبر از برگزاری سمینار آموزشی به مدیریت آموزش و پرورش و با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی ، شهرداری ، دادستانی و فرمانداری در مدارس داد و یادآور شد: با توجه به افزایش تعداد خودروها و همچنین گستردگی شهر و کمبود نیروی انسانی در پلیس راهور و نیروی انتظامی؛ لزوم استفاده از تجهیزات هوشمند اعم از دوربین های نظارت تصویری و دوربین های ثبت تخلفات ضروری می باشد.
در ادامه این نشست مقرر شد موارد ترافیکی که نیاز به بازدید و کارشناسی اعضا شورای ترافیک دارد پس از بازدید از محل مورد نظر، نظرات و پیشنهادات جهت جمع بندی و رفع موانع در جلسه آینده ارائه دهند.