در مراسمی با حضور فرماندار اردکان انجام شد:
فرماندار اردکان در آیین گشایش دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه اردکان گفت: این دفتر باید ضعف‌های صنعت شهرستان را شناسایی و احصا کند و با تشکیل کمیته‌های مختلف، برای رفع آن‌ها راهکار ارائه نماید.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی تقویت ارتباط بین‌بخشی صنعت و دانشگاه را نیاز اصلی برای شناسایی مشکلات بخش صنعت و ارائه راهکارها دانست و اظهار امیدواری کرد با گشایش دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه، این موضوع اتفاق بیفتد.
 
وی با اشاره به مشکلات موجود در کشور به‌ویژه حوزه صنعت گفت: بهره‌وری پایین، هزینه بالای تولید و ضعف مهارت‌های فنی تحصیل‌کردگان نتیجه عدم ارتباط تنگاتنگ بخش علمی و صنعتی جامعه است.
 
فرماندار اردکان اظهار داشت: صنعت، باید به دانشگاه احساس نیاز پیدا کند و هیچ طرح و پروژه‌ای را بدون اخذ نظر کارشناسان و صاحب‌نظران اجرا نکند؛ اما متأسفانه این روند در کشور وجود ندارد و در بسیاری از موارد، مشکلات با آزمون‌وخطا، دریافت‌های تجربی و با هزینه‌های فراوان برطرف می‌شود.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: تا زمانی که واحدهای پژوهش و تحقیقات در صنایع فعال نشوند؛ همچنان هزینه‌های تولید بالا و بهره‌وری در کشور پایین خواهد بود.
 
وی اظهار داشت: دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه باید ضعف‌های صنعت شهرستان را شناسایی و احصا کند و با تشکیل کمیته‌های مختلف، برای رفع آن‌ها راهکار ارائه کند.