فرماندار اردکان در دیدار با مدیرکل اوقاف:
فرماندار اردکان در دیدار با حجت‌الاسلام زارع‌زاده مدیرکل اوفاف و امور خیریه استان یزد گفت: در حوزه وقف با توجه به پیشینه تاریخی اردکان ظرفیت‌های مناسبی وجود دارد؛ اما مدیریت اموال وقفی هنوز مطابق با فرهنگ جامعه به‌روز نشده و باید با پژوهش علمی این اتفاق بیفتد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی اظهار داشت: در این حوزه با همکاری ظرفیت نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی می‌توان اقدامات خوبی انجام داد.
 
وی از امامزاده سید نورالدین احمد به عنوان امامزاده ورودی استان یاد کرد و گفت: مصمم هستیم درصورت همکاری و مشارکت استان از تمام ظرفیت‌های شهرستان برای انجام اقدامات زیرساختی و توسعه و بهبود فضای این امامزاده بهره بگیریم.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان بیان داشت: انتظار این است که در انجام پروژه‌هایی که با مشارکت اوقاف انجام می‌شود؛ امور مقدماتی توسط این سازمان تسهیل شود.
 
مقیمی خاطرنشان کرد: اردکان؛ با توجه به زیرساخت‌های موجود کانون توسعه استان است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به اقدامات صورت‌گرفته جمعیت این شهرستان بیشتر شود؛ لذا باید برنامه‌ریزی خوبی در حوزه اوقاف شهرستان نیز صورت گیرد.
 
فرماندار اردکان بیان داشت: تفکر سنتی باید از اوقاف دور شود و در جذب و اداره موقوفات جدید اهتمام جدی صورت گیرد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز در این نشست با بیان این‌که ظرفیت امامزاده میرشمس‌الحق می‌تواند کارکرد تفریحی را نیز در کنار زیارتی داشته باشد؛ گفت: موقوفات و بقاع اردکان جای کار بسیاری دارد که باید با برنامه‌ریزی نسبت به ارتقای آن‌ها اقدام کنیم.
 
حجت‌الاسلام زارع‌زاده گفت: در اجرای طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز، پس از شهرستان یزد، اردکان در جایگاه دوم قرار گرفته که نشان‌گر ظرفیت‌های مناسب این شهرستان در حوزه موقوفات است و می‌تواند به عنوان یک سرمایه اجتماعی مناسب مورداستفاده قرارگیرد.
 
این مقام مسئول اظهار امیدواری کرد با تعامل سازمان اوقاف و فرمانداری اردکان، گام‌های مناسبی در حوزه اوقاف شهرستان اردکان برداشته شود.
 
گفتنی است در ادامه این مراسم، آیین تجلیل از فعالان و همکاران اوقاف شهرستان در محل حوض‌عباس (ع) اردکان برگزار شد.