فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش اردکان
عالی ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان با اشاره به ضرورت پیوند نزدیک‌‌تر بخش آموزش کشورمان با صنعت، اظهار تاسف کرد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی الفبای کار و اشتغال را نمی‌ دانند.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان «هادی مقیمی» در جمع مدیران مدارس شهرستان اردکان، گفت: قطعاً تحول در کشور با تحول در آموزش‌ و پرورش اتفاق می‌افتد و این تحول به جسارت و شجاعت نیاز دارد.
 
 
وی با اشاره به اجرای برنامه‌های خوب در آموزش‌ و پرورش، افزود: می‌توان دانش‌آموزان را در قالب اردوهای گردشگری صنعتی و معدنی به مراکز صنعتی و معدنی اعزام کرد تا از نزدیک روند تولید را ببینند. متأسفانه بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وقتی وارد بازار کار می‌شوند الفبای صنعت، کار، تولید و اشتغال را نمی‌دانند. باید ارتباط نزدیکی بین مدرسه و صنعت برقرار شود.
 
 
فرماندار اردکان با تشکر از تلاش‌های انجمن‌های اولیاء و مربیان در مدارس، اظهار داشت: این انجمن نقش بسیار مؤثر و ویژه‌ای در مدارس دارند و اگر با مدیریت و کادر آموزشی مدرسه همکاری داشته باشند می‌توانند مدرسه را متحول کنند و از ظرفیت‌ها و کمک‌های مردمی که می‌شود استفاده کنند. افرادی که در انجمن‌ها هستند یک ترکیب خوب باشند تا بتوانند اهداف انجمن را محقق کنند.
 
 
وی، اظهار داشت: ما امروز به دانش‌آموزانی نیاز داریم که اعتماد به‌ نفس، روحیه و شجاعت لازم را داشته باشند. باید در حوزه اعتمادبه‌نفس، خودباوری و آموزش‌های اخلاقی کارکنیم. رعایت ادب و اخلاق در آموزش به‌عنوان پایه محسوب می‌شود و تا زیربنای اخلاقی جامعه درست نشود آموزش‌های روبنایی تأثیری ندارد.
 
 
مقیمی، گفت: زیربنای جامعه به اخلاق در آن جامعه برمی‌گردد. امروز متأسفانه در فضای مجازی کسانی هستند که ذره‌ای ادب، اخلاق و تربیت ندارند و به‌راحتی اتهام می‌زنند و تخریب می‌کنند.
 
 
وی در پایان، اظهار داشت: جامعه‌ ای می‌تواند پیشرفت کند که از نظر اخلاقی سالم باشد. جامعه‌ای که آرام باشد و اخلاق در آن به‌عنوان فضیلت شناخته شود نفع آن به همه می‌رسد./ فارس