جندقیان معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در نشستی با فرماندار، مدیرکل دفتر امور روستایی، بخشداران و دهیاران شهرستان اردکان گفت: بیش از ۷۵ درصد از اعتبارات دهیاری‌های کشور از بدو ایجاد تاکنون در ۵ سال دولت‌های دهم و یازدهم اختصاص یافته است.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان جندقیان بیان داشت: دولت تدبیر و امید علاوه بر شعار حمایت از روستاها و برنامه‌ریزی برای توسعه آن‌ها، بیش از ۷۵ درصد از کل اعتبارات دهیاری‌های کشور را از ابتدای تأسیس به آن‌ها اختصاص داده است.
 
وی با بیان این‌که سرمایه اجتماعی و پذیرش سخن مسئولان از سوی مردم، بالاترین سرمایه برای یک نظام است؛ افزود: باید با تلاش بیشتر و اعتمادسازی دوجانبه، ارتباط مردم و دولت را افزایش دهیم.
 
معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با ابراز تأسف از این‌که پیام‌های توسعه‌ای ما ناکارآمد است؛ بر لزوم تشکیل نهادهای غیرمتکی به دولت و تغییر روی‌کرد در بسیاری از زمینه‌ها تأکید کرد.
 
وی اقدام شرکت‌تعاونی دهیاری‌های شهرستان اردکان در ایجاد کارخانه آهک صنعتی به منظور ایجاد درآمد پایدار برای روستاها را اقدامی بسیار قابل‌تقدیر خواند و افزود: باید در کنار توسعه اقتصادی به‌دنبال بسط و گسترش اقدامات فرهنگی در مناطق روستایی باشیم.
 
این مقام مسئول اظهار داشت: اگر اقتصاد رشد کند و فرهنگ هم‌پای آن توسعه نیابد؛ اقتصاد نیز دچار آسیب می‌شود.
 
وی با بیان تفسیرهای مختلف از «خودکفایی» بیان داشت: جامع‌ترین تعریف این عبارت برخلاف تصورات موجود، «احساس نیاز دیگران به خدمات ما» است و اگر این نیاز به وجود آید؛ کشورهای نیازمند ناچار به پذیرش فرهنگ و سایر شرایط ما خواهند بود.
 
فرماندار اردکان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت روستاهای شهرستان در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی گفت: سرمایه اجتماعی بالاترین سرمایه کشور است.
 
هادی مقیمی ضمن بیان سوابق ایجاد شرکت تعاونی دهیاری‌های شهرستان گفت: این شرکت با مشارکت ۱۰۰ درصدی روستاها و سرمایه‌گذاری آن‌ها تشکیل شده است.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اظهار داشت: کارخانه آهک صنعتی اردکان برای تولید اشتغال بیش‌تر و درآمد بالاتر برای روستاها آماده آغاز فاز دوم است.
 
وی از معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خواست در تخصیص وام موردنیاز برای این امر تسریع شود.
 
در ادامه این نشست هریک از اعضا به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. قول تصویب وام برای طرح توسعه کارخانه آهک صنعتی شرکت‌تعاونی همیاران روستایی اردکان از دستاوردهای این سفر بود.
 
گفتنی است بازدید از کارخانه آهک صنعتی اردکان و پروژه‌های فولادی شهرستان از دیگر برنامه‌های سفر نیم‌روزه جندقیان به اردکان بود.