در جلسه مشترک شورای شهرستان با «پوردهقان اردکان»
معاون فرماندار اردکان در نشست اعضای شورای اسلامی شهرستان ضمن تأکید بر لزوم تقویت همکاری و همدلی شوراها و نقش‌آفرینی این شورا در امور شهرستان گفت: روحیه تعامل سازنده با دستگاه‌ها و مسئولان باید در این نهاد تقویت شود.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، «پوردهقان اردکان» با بیان این‌که هنوز ضرورت، اهمیت و جایگاه شورای شهرستان به‌عنوان یک شورای بالادستی تعریف نشده؛ بر لزوم جدیت و تلاش بیش‌تر اعضای شورای شهرستان در جهت نظارت جدی بر شوراهای کلیه شهرها و روستاهای شهرستان اردکان تأکید نمود.
 
 
وی به وضعیت اعتبارات شوراهای شهر و روستاهای شهرستان از محل ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: برخلاف لایحه اولیه دولت و مصوبات ابتدایی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی که بر تمرکز استانی ارزش‌افزوده تأکید شده بود؛ نهایتاً با تصویب نمایندگان مجلس همچنان این اعتبارات طبق روال قبلی در شهرستان‌ها توزیع می‌شود.
 
 
پوردهقان اردکان افزود: عدالت هم چنین حکم می‌کرد؛ چراکه سهم آلایندگی و استفاده از زیرساخت‌ها و تبعات اجتماعی و فرهنگی ناشی از صنعتی‌شدن در کنار مزایای صنعتی‌شدن همان شهرستان رقم می‌خورد.
 
 
معاون فرماندار اردکان خاطرنشان کرد: با توجه به اجرای موفق سرشماری و برداشت واقعی آمار جمعیتی شهرستان در سرشماری سال ۹۵، ضریب سرانه جمعیتی روستاها و شهرها بالا رفته و با در نظرگرفتن تمام این شرایط، اعتبارات مناسبی در سال آینده به روستاها اختصاص خواهد یافت. 
 
 
پوردهقان اردکان نسبت توزیع اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی در حال حاضر را ۷۰ درصد شهری و ۳۰ درصد روستایی عنوان کرد و گفت: با وجود تحریم‌ها، وضعیت مالی نامناسب و... مدیریت مناسبی توسط دولت تدبیر و امید در این خصوص شده است و انتظار می‌رود در سال آینده شرایط اقتصادی شهرها و روستاها بهبود یابد.
 
 
در ادامه این جلسه هریک از اعضا در خصوص مسائل و مشکلات شهری و روستایی بحث و تبادل نظر کردند و در پایان با برگزاری انتخابات؛ اعضای هیئت رئیسه شورای شهرستان اردکان تعیین شدند.
 
 
گفتنی است «حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین عطری»، «احمد نقیبی»، «مهدی کریمی» و «حسین محمدی» به ترتیب به عنوان رئیس، نایب‌رئیس، خزانه‌دار و منشی شورای اسلامی شهرستان اردکان انتخاب شدند.