فرماندار اردکان گفت: کتابدار باید یک انسان متفاوت با اخلاق و منش خاص باشد و با ایجاد احساس خوب، مراجعه‌کننده را تشویق به خواندن کتاب کند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی در دیدار کتابداران به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی با بیان اینکه هرروز، روز کتاب است افزود: یکی از مؤلفه‌های جهان‌سومی بودن، داشتن سرانه پایین مطالعه است و این خیلی جای تعجب ندارد.

 

فرماندار اردکان از کتابداران خواست از اهرم‌های تشویقی بهره ببرند و در فضای مجازی فعالیت پررنگ‌تری در خصوص تبلیغ و معرفی کتاب داشته باشند.

 

مقیمی اظهار داشت: کتابداران بااخلاق، پرتلاش و به‌روز باشند تا مخاطبشان را که اصولاً از جوانان و نوجوانان هستند؛ جذب نمایند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح اهدای کتاب خیرین، تقاضا کرد که در نشست انجمن کتاب از سرمایه‌داران و کارخانه‌داران شهرستان دعوت و از آن‌ها خواسته شود در این زمینه مشارکت نمایند و در خاتمه از آن‌ها تقدیر به عمل آید.

 

فرماندار اردکان تصریح کرد: وقتی یک کتاب‌خوان حرفه‌ای پرورش دهیم به دانایی جامعه کمک کرده‌ایم، اگر جامعه دانا شد از جهل دور می‌شود و آن فرد به خدا نزدیک‌تر می‌شود.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان نیز با بیان اینکه امسال در سطح استان خوش درخشیده‌ایم و از هفت نفر از کتابداران و کتاب‌خوانان اردکانی در آیین تقدیر از کتابداران، کتاب‌خوانان و خادمان عرصه کتاب استان یزد تجلیل شد افزود: در این جشن طاهره مهدی‌زاده،‌ کتابدار کتابخانه آیت‌الله حائری به‌عنوان کتابدار برتر استان شناخته شد.

 

حسین پایدار گفت: کتابخانه‌های آیت‌الله حائری و بقیه‌الله الاعظم مزرعه‌نو نیز به ترتیب به‌عنوان کتابخانه برتر شهری و روستایی معرفی و تقدیر شدند.

 

وی افزود: فاطمه دهقانی از کتابخانه شهید فاضل خودستان احمدآباد، سید حسن هاشمی و امیرحسین مرادی از کتابخانه بقیه‌الله الاعظم مزرعه‌نو و علی منصوری از کتابخانه مسجد روح‌الله نیز به‌عنوان کتاب‌خوانان برتر استان برگزیده شدند.

 

پایدار گفت: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌های خوبی در کل شهرستان اجرا شده است که امیدواریم زمینه رشد کتاب‌خوانی را در بین مردم افزایش یابد.

 

در ادامه این آیین هر یک از کتابداران به بیان مشکلات خود پرداختند و فرماندار قول مساعد برای همکاری داد.

 

ازجمله مشکلات مطرح‌شده در این دیدار، می‌توان به نداشتن نمایشگاه دائمی کتاب و کتابخانه مرکزی، مناسب نبودن فضای فیزیکی کتابخانه‌های سطح شهرستان و... اشاره کرد.

 

همچنین فرماندار از ۳۰ کتابدار اردکان با اهدای لوح تقدیر کرد.