معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردکان
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اردکان با اشاره به اهمیت و لزوم انسجام میان تعاونی‌ها؛ ایجاد گفت‌وگو بین آن‌ها را سیاستی راهگشا برای کاهش مشکلات و اختلافات احتمالی دانست.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، کلانتری با تشریح سیاست‌های وزارت تعاون گفت: هدف در تعاونی‌ها این است که افراد حقیقی دارای سرمایه محدود ولی با نوع فعالیت مشترک در قالب یک تشکل دور هم جمع شوند و تجمیع توانمندی‌های هر یک باعث آغاز فعالیت‌های بزرگ و سازنده شود.
 
وی جان‌مایه تعاونی‌ها را هم‌افزایی نیروهای انسانی دانست و گفت: تعاونی‌های موفقی در حوزه‌های مختلف در کشور شکل گرفته که به‌عنوان نمونه می‌توان به تعاونی‌های فعال در حوزه گردشگری و بوم‌گردی در یزد و قشم اشاره کرد.
 
کلانتری اعتماد متقابل اعضای تعاونی‌ها، هیئت‌مدیره منسجم، تعامل تنگاتنگ مدیرعامل و هیئت‌مدیره، شفافیت عملکرد و... را از الزامات تشکیل یک تعاونی موفق برشمرد و با اشاره به تشکیل شرکت تعاونی دهیاری‌های شهرستان اردکان از آن به عنوان یک نمونه موفق کشوری یاد کرد و گفت: این تعاونی‌ها می‌توانند فصل مشترک ارتباط مردم، تولیدکنندگان کوچک، دولت و دولتمردان باشد.
 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که دولت تسهیلات خوبی را برای اشتغال روستایی در اختیار مردم قرارداده است؛ از تعاونی‌ها خواست با استقبال از این تسهیلات، آغازگر تحولات خوبی در منطقه باشند.
 
وی گفت تاکنون ۶۱ شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستانی تشکیل شده است و باید با انجام مقدمات بتوان در اردکان نیز از این ظرفیت استفاده کرد.
 
معاون فرماندار اردکان نیز با بیان این‌که افتخار نرخ اشتغال ۹۲ درصد شهرستان بواسطه وجود بیش از دویست و پنجاه واحد متوسط و بزرگ صنعتی بوجود آمده است؛ گفت: خوشبختانه در میزان و حجم سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در شهرستان وضعیت بسیار خوبی داریم ولی در توزیع درآمد بین اقشار مردم شهرستان شکاف وجود دارد.
 
پوردهقان اردکان عمده دلیل این موضوع را به نوع تشکیل شرکت‌های سرمایه‌گذاری مربوط دانست و گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها از جنس سهامی خاص است و در قالب تعاونی تعریف نشده است.
 
وی سیاست شهرستان را زمینه ترغیب و تشویق واحدهای تولیدی سهامی عام و  تعاونی به‌خصوص تشکیل شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان دانست.
 
معاون فرماندار اردکان افزود: مطابق قانون برای هر شهرستان مجوز صرفاً یک شرکت تعاونی توسعه و عمران با مشوق‌های قانونی در نظر گرفته شده که با حداقل عضویت نیم درصد جمعیت و سه میلیارد ریال سرمایه اولیه قابل شکل‌گیری است.