باحضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان برگزار شد

سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان در سال جاری به ریاست امام جمعه اردکان و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، فرماندار اردکان و سایر اعضا در دفتر امام جمعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان در سال‌جاری با موضوع مدیریت فضای مجازی تشکیل شد.

امام جمعه اردکان در این نشست با اشاره به دغدغه مسئولین و اقشار مختلف مردم در خصوص مدیریت فضای مجازی، گفت: ما با انتقاد و تذکر مخالف نیستیم و فضای نقد را لازم و عامل پیشرفت می‌دانیم ولی بالاخره چارچوب و قانونی باید وجود داشته باشد. الان فضای نقد و باز ایجاد شده باعث شده که هرکسی قلم به دست بگیرد و هرطور بخواهد مطالب را به مخاطب القا کند. حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر با اشاره به تذکر اخیر مقام معظم رهبری درباره نحوه انتقاد مسئولان گفت: فضای نقد نباید موجب سلب اعتماد مردم به مسئولین و نظام شود و نحوه نوشتن مطالب نباید به گونه‌ای باشد که نا امیدی را در بین مردم تزریق کند که به اقرار خیلی‌ها مواردی بصورت ملموس اینگونه است. وی بر همدلی همه مسئولین برای مدیریت فضای مجازی تأکید کرد.

حسین سبزواری فرماندار شهرستان اردکان در این نشست با اشاره به افسارگسیختگی فضای مجازی، گفت: ما برای صیانت از مدیران وظیفه سنگینی داریم و امیدوارم که بتوانیم این فضای افسارگسیخته را در مسیر صحیح افکار عمومی جامعه هدایت کنیم.

احسان عابدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به تشکیل جلسه شورای عالی فضای مجازی استان، گفت: در این جلسه کارگروه‌ها و کمیته‌های مرتبط شکل گرفته است و این شورا مرجع رسیدگی به مسائل مرتبط با فضای مجازی در سطح استان است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان هم با بیان اینکه فضای مجازی در همه ابعاد مختلف زندگی ما وارد شده است و به فضای حقیقی تبدیل شده است، گفت: فضای مجازی حتی بر روی فرهنگ و آداب و رسوم ما نیز تأثیر گذاشته است. وی با اشاره به اقبال عمومی مردم اردکان به فضای مجازی، اظهار داشت: فضای مجازی فرصتی است که اگر کنترل نشود به تهدید تبدیل می شود.

گفتنی است که در این نشست در تماس تلفنی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع مدیریت فضای مجازی شهرستان اردکان در جلسه کمیسیون تلفیق نیز مطرح شد.

 

#هفته_دولت_گرامی_باد