دیدار مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی‌ره استان با فرماندار اردکان:

در دیدار مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) استان با فرماندار اردکان در خصوص توانمندسازی مددجویان این نهاد در شهرستان و کمک به خودکفایی خانواده‌های نیازمند بحث و تبادل‌نظر شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان بهروز شهابی‌زاد در این نشست ضمن بیان این‌که تشکیل کمیته امداد امام خمینی (ره) با هدف دستگیری از محرومان، رفع تبعیض و کاهش فاصله طبقاتی صورت گرفت؛ اظهار داشت: رسالت اصلی کمیته امداد امام خمینی توانمندسازی مددجویان است.

 

فرماندار اردکان با اشاره به قدم‌های مثبت این نهاد در کارآفرینی، فعالیت در حوزه روستاها به‌منظور توسعه پایدار روستایی و ایجاد اشتغال را خواستار شد و گفت: براساس آمار رسمی، تاکنون ۶ هزار روستا در راستای توسعه اشتغال به کارگاه تبدیل شده‌اند.

 

وی اظهار داشت: با توسعه اشتغال روستایی به‌ویژه برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، شاهد رونق روستاها و جلوگیری از مهاجرت به شهرها خواهیم بود.

 

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان همچنین احداث مسکن برای مددجویان روستایی با محوریت کمیته امداد را از فعالیت‌های مؤثر در روستاها برشمرد و گفت: در این راستا تمام تلاش مجموعه شهرستان، تسهیل امور و کمک به تأمین مسکن خانواده‌های نیازمند است.

 

شهابی‌زاد همچنین با اشاره به صنعتی‌شدن شهرستان اردکان گفت: باید سازکاری اندیشیده شود تا با وجود صنایع مختلف و گردش‌مالی بالا، کم‌ترین تعداد از خانواده‌های نیازمند را در اردکان داشته باشیم.

 

وی همچنین ضمن تأکید بر لزوم درآمدزایی کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تأمین معیشت خانوارهای نیازمند، از جلب کمک خیران و به‌ویژه صنایع مستقر در شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.