فرماندار اردکان

فرماندار اردکان در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بر لزوم بازتعریف مأموریت‌های این دستگاه با توجه به شرایط فعلی کشور تأکید کرد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی تأسیس کمیته امداد به‌عنوان نهادی حمایتی را از دستورات امام‌خمینی‌ره برای کمک به نیازمندان دانست و گفت: در ابتدای تأسیس این نهاد، مأموریت‌هایی برای آن تعریف شده و به‌نظر می‌رسد برای شرایط جدید جامعه باید اهداف جدید و به‌روزتری برای آن تعیین شود.

 

فرماندار اردکان با تأکید بر لزوم توانمندسازی مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی اظهار داشت: نباید این احساس در افراد به‌وجود آید که پوشش‌های حمایتی دائمی است و باید برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان تلاش کرد.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان افزود: با توجه به شرایط مالی دولت انتظار می‌رود در همه دستگاه‌ها ازجمله کمیته امداد، روش‌های حمایتی تغییر یافته و به تولید شغل و درآمد برای همه اقشار ازجمله اقشار آسیب‌پذیر تغییر یابد.

 

هادی مقیمی با بیان این‌که ممکن است برخی بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها برای همه مناطق کشور قابل اجرا نباشد؛ بر بومی‌سازی آن‌ها با توجه به شرایط شهرستان‌ها و مناطق مختلف تأکید کرد و گفت: نوع آسیب‌های اجتماعی تا حدودی تابع حوزه‌های جغرافیایی و اقلیمی است و توجه به این مسئله در برنامه‌ریزی برای رفع معضلات و آسیب‌ها ضروری است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان نیز با تقدیر از حمایت‌های دولت در بهبود وضعیت مددجویان اظهار امیدواری کرد وضعیت اقتصادی پیش رو اثری بر روی مسائل حمایتی کمیته امداد نداشته باشد.

 

محسن علیزاده ورود جدی‌تر به حوزه اشتغال مددجویان به‌ویژه در مناطق روستایی را از سیاست‌های کمیته امداد برشمرد و گفت: با حمایت دولت و مجلس مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد ۱۴ درصد افزایش‌یافته است و یارانه‌ها نیز حدود ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

 

وی با بیان این‌که سیاست کاهش مددجویان به میزان ۱۰ درصد در سال در برنامه پنجم مطرح‌شده است؛ گفت: روی‌کرد اصلی این نهاد، توانمندسازی مددجویان و اشتغال‌زایی برای افراد تحت پوشش است.

 

در ادامه این نشست خلیلی مدیر کمیته امداد شهرستان اردکان نیز به ارائه گزارشی از وضعیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان و برنامه‌های پیش رو پرداخت.