فرماندار اردکان در سومین مجمع سلامت شهرستان:
فرماندار اردکان بابیان اینکه تمام دغدغه‌هایی که در کشور مطرح می‌شود به‌سلامت جامعه ارتباط دارد، گفت: سلامت؛ یکی از مهم‌ترین ارکان امنیت و زندگی در جامعه است.
 
هم‌زمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر، سومین مجمع سلامت شهرستان اردکان با شعار سواد سلامت، آینده سلامت برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان و به نقل از خبرگزاری فارس، فرماندار اردکان در این نشست ضمن تبریک آغاز دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به وضعیت سلامت و بهداشت شهرستان اردکان در دوران قبل از انقلاب، گفت: در آن دوران در کل شهرستان یک واحد شیر و خورشید وجود داشت و امروز پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی ۱۰ مرکز بهداشتی درمانی، یک باب بیمارستان ۱۸۴ تخت‌خوابی با امکانات مجهز و ۱۲ خانه بهداشت در سطح شهرستان اردکان وجود دارد که به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.
 
وی اظهار داشت: اما نکته قابل‌توجه این است که ما نتوانستیم فرهنگ سلامت را برای مردم تبیین کنیم و آن را در جامعه جا بیندازیم که الآن ما چه امکانات و سرانه‌ای داریم چراکه مردم ما می‌خواهند برای کوچک‌ترین بیماری به بالاترین تخصص مراجعه کنند به همین دلیل کمبود امکانات و طولانی شدن نوبت‌های پزشکان مطرح می‌شود.
 
بهروز شهابی‌زاد افزود: علاقه ما برای مراجعه به پزشک زیاد است و به دنبال دریافت دارو هستیم اما به استفاده از دارو تا پایان دوره درمان اعتقاد نداریم که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود و مراجعه به پزشک عمومی و متخصصین را به مردم آموزش داد و حتی پیشگیری کرد که نیازی به مراجعه به پزشک و مراکز درمانی وجود نداشته باشد.
 
وی در پایان بابیان اینکه موضوع سلامت یکی از مهم‌ترین ارکان امنیتی و زندگی است، گفت: ما در این زمینه برای هرگونه همکاری حاضر هستیم چراکه تمام دغدغه‌هایی که در کشور مطرح می‌شود به‌سلامت جامعه ارتباط دارد.
 
امام‌جمعه اردکان نیز در این نشست با اشاره به اینکه مقوله سلامت از موضوعات مهم و حیاتی شهرستان است، افزود: ما آماده هرگونه همکاری و همیاری هستیم تا بتوانیم با پیشگیری و آموزش‌های لازم به مردم سطح سلامت را در جامعه افزایش دهیم.
 
حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر اظهار داشت: سطح انتظارات و توقعات مردم ما بسیار بالا رفته است و شهرها را با یکدیگر مقایسه می‌کنند لذا چه بخواهیم و چه نخواهیم ما باید در حدی که رضایت نسبی آن‌ها را جلب کنیم و ادای دین و وظیفه کرده باشیم این انتظارات را پاسخ دهیم.
 
گفتنی است که در پایان، بیانیه سومین مجمع سلامت شهرستان اردکان در خصوص سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی آموزش سلامت همگانی به‌منظور ارتقای سواد سلامت جامعه، افزایش مشارکت ساختارمند مردم در اقدامات سلامت‌محور و تقویت برنامه‌های خود مراقبتی در راستای ارتقای شاخص‌های سلامت قرائت شد و به امضای حاضران رسید.