در جلسه‌ای با حضور هیئت‌مدیره صندوق حمایت از کشاورزی کشور مصوب شد
در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، مدیرکل جهاد کشاورزی استان و نمایندگانی از وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه (هیئت مدیره صندوق)، در خصوص راه‌اندازی صندوق حمایت از کشاورزان شهرستان اردکان بحث و تبادل‌نظر شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، مصطفی پوردهقان اردکان در این نشست، ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از وی به عنوان مجاهدی دیرینه و یاور همیشگی نظام و رهبری یاد کرد.
 
معاون فرماندار اردکان سپس به معرفی پتانسیل‌های شهرستان و فرصت‌های بالقوه در حوزه‌های صنعتی، معدنی و کشاورزی پرداخت و گفت: با توجه به سابقه دیرینه صنعت ارده و حلواارده، سیاست راهبردی شهرستان اردکان در حوزه کشاورزی، حمایت از خوشه محصولات کنجدی به عنوان برند محصولات غذایی اردکان است و در حال حاضر بزرگ‌ترین مجتمع تولید محصولات کنجدی کشور در این شهرستان در حال راه‌اندازی است.
 
وی از پسته و روناس به عنوان مهم‌ترین محصولات کشاورزی شهرستان اردکان نام برد و گفت: احداث صنایع جانبی در خصوص فرآوری این محصولات و توسعه صادرات، کمک مهمی به اقتصاد کشاورزی منطقه خواهد کرد.
 
پوردهقان افزود: انتظار می‌رود در جهت حمایت از کشاورزان،‌ اولین شعبه صندوق حمایت از کشاورزان با هدف حمایت از بخش کشاورزی در اردکان افتتاح شود. وی خاطرنشان کرد: فرمانداری اردکان در این راستا، همکاری لازم را خواهد داشت و اعتبارات خوبی از محل اعتبارات شهرستانی به این موضوع اختصاص خواهد یافت.
 
در ادامه این نشست؛ سیدعبدالکریم رضوی اردکانی رئیس صندوق حمایت از کشاورزی کشور گفت: مشکلات سرمایه‌ای فعالان کشاورزی، به دو دسته عدم وجود سرمایه و نحوه دسترسی به آن تقسیم می‌شود. وی افزود: هدف از راه‌اندازی این صندوق رفع این مشکلات در حوزه کشاورزی است.
 
رضوی اردکانی با بیان این‌که این صندوق در تمامی شهرستان‌های استان‌های سمنان، خراسان جنوبی و تهران راه‌اندازی شده است؛ از افتتاح این صندوق در مراکز تمام استان‌ها خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت جمعیت جامعه کشاورزی در شهرستان اردکان و لزوم توسعه آن، با همکاری تمامی نهادها این صندوق را در شهرستان اردکان نیز راه‌اندازی خواهیم کرد.
 
وی افزود: موضوع تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از سال ۸۲ مطرح و نخستین صندوق‌ها نیز در سال ۸۳ در استان‌های کشور تشکیل و راه‌اندازی شده است.
 
گفتنی است حاضران در ابتدا با حضور در مرقد آیت‌الله خاتمی (ره) به مقام شامخ ایشان ادای احترام و در انتهای این نشست، از واحد لبنیات شیربار، محصولات کنجدی برسام و مجتمع فرآورده‌های کنجدی اردکان بازدید کردند.