به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان در جلسه‌ای که پیش از ظهر امروز شنبه، 6 اردی‌بهشت با حضور مدیرکل امور اتباع خارجی استان یزد در محل شهرداری اردکان برگزار شد؛ طرح ساماندهی افاغنه شهرستان اردکان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

 

فرماندار اردکان در این جلسه ضمن ابراز نگرانی از وضعیت نابسامان اتباع بیگانه در شهرستان، بر لزوم ساماندهی هر چه سریع‌تر آنان تأکید کرد.

 

حسین اسماعیلی خاطرنشان ساخت: این مسئله از اولویت‌های فرمانداری اردکان و از دغدغه‌های اصلی مردم شهرستان بوده است و باید هر چه سریع‌تر عملیات اجرای آن آغاز گردد.

 

وی با تشکر از مدیرکل امور اتباع خارجی استان به‌خاطر حضور در اردکان، یادآور شد: همت همه‌ی دستگاه‌ها به‌خصوص شهرداری و نیروی انتظامی برای اجرای این پروژه ضروری است.

 

بنا به همین گزارش، در جلسه امروز مقرر گردید شهرداری اردکان با همکاری دیگر نهادهای مرتبط، حداکثر تا 2 ماه آینده، نسبت به اتمام محصورنمودن مهمانشهر فعلی اردکان اقدام نموده و تجهیزات کنترل ورود و خروج اتباع نیز در این مکان نصب گردد.

 

همچنین شهرداری اردکان موظف گردید پس از مطالعات کارشناسی و بهره‌گیری از نظر کارشناسان و صاحب‌نظران، مقدمات طرح انتقال مهمانشهر اردکان را از مکان فعلی به محلی مناسب فراهم آورده و این عملیات طی برنامه‌ای زمان‌بندی‌شده اجرایی گردد.

 

طرح تجمیع اتباع بیگانه از سطح شهر و انتقال آنان به مهمانشهر اردکان و نظارت شهرداری بر ساخت و سازها در مجموعه‌ی مهمانشهر، از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

گفتنی است پیش از این جلسه، مدیرکل امور اتباع استان، با همراهی فرماندار، شهردار و چندتن از اعضای شورای شهر، از مهمانشهر اردکان بازدید کرده و نقشه‌ی محصورنمودن اتباع بیگانه را مورد بررسی قرار دادند.