معاون فرماندار اردکان در بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی یزد

معاون فرماندار اردکان در بازدید از یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی با بیان اینکه در عصر حاضر برگزاری نمایشگاه‌ها یک علم و صنعت مستقل به‌حساب می‌آید؛ گفت: امروزه علی‌رغم وجود نمایشگاه‌های مجازی و استفاده از ابزارهای الکترونیکی، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی همچنان نقش و جایگاه خود را در فعالیت‌های اقتصادی حفظ کرده است؛ چراکه مؤثرترین روش ارتباط، ارتباط مستقیم و بی‌واسطه میان صاحبان صنایع و مشتریان است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، رقیه کرمانیان افزود: فعالیت‌های نمایشگاهی یکی از تکنیک‌های مهم بازاریابی در حوزه‌های مختلف است که اگر مبتنی بر برنامه‌ریزی هدفمند و جامع باشد می‌توان از نتایج مثبت آن در راستای رونق بخش‌های مختلف اقتصادی به‌خصوص بخش صنایع‌دستی بهره‌مند گشت.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردکان اضافه کرد: در قدیم نیز مردم در طول هفته یا ایام خاص در ماه یا سال در کنار برگزاری جشن‌ها و آئین‌های خود، کالاهایی را به‌قصد فروش به همراه می‌آوردند.

 

رقیه کرمانیان در پایان رسالت اصلی این نمایشگاه‌ها را علاوه بر رونق مبادلات و تسهیل در امر ارتباطات، اصلاح، تقویت و بهبود سیستم توزیع صنایع‌دستی در کشور عنوان و ابراز امیدواری کرد که روند حضور هنرمندان صنایع‌دستی کشور در نمایشگاه‌های بین‌المللی تسهیل یابد تا علاوه بر رونق این بخش، فرهنگ و هنر ایرانی در تمام جهان معرفی و عرضه شود.

 

یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی و دومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی استان یزد با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی کشور در رشته‌های مختلف ازجمله خراطی، مشبک، معرق، تراش شیشه، حکاکی روی مس، سفالگری و به‌ویژه زیلو و زیراندازهای سنتی در قالب ۲۵۰ غرفه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی یزد برگزار شد که از این میان، اردکان تعداد ۷ غرفه را به خود اختصاص داده است.