با حضور معاونان فرماندار اردکان:

مانور و رزمایش اطفای حریق و زلزله به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در هنرستان شهید مطهری (ره) این شهرستان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان رقیه کرمانیان در حاشیه برگزاری این مانور گفت: در این مراسم، دانش‌آموزان با اصول پدافند غیرعامل، دفاع از خود در هنگام آتش‌سوزی ناشی از حملات دشمن و نیز در برابر تهدیدات حملات موشکی آشنا شدند.

 

معاون فرماندار اردکان با بیان اینکه هفته پدافند غیرعامل از هشتم تا ۱۴ آبان ماه ادامه دارد تصریح کرد: شعار امسال پدافند غیرعامل افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی است.

 

کرمانیان اظهار داشت: هدف از پدافند غیرعامل حفاظت از جان و مال مردم، تأسیسات، زیرساخت‌ها، منابع اقتصادی و سرمایه فرهنگی و سیاسی است که این امر امنیت ذهنی افراد جامعه را تأمین می‌کند.

 

کرمانیان اولویت اصلی پدافند غیرعامل را شناسایی آسیب‌ها و راه‌های مقابله با آن‌ها اعلام کرد و از آموزش به‌عنوان مهم‌ترین اصل در پدافند غیرعامل یادکرد.

 

وی افزود: بسیاری از افراد جامعه تعریف واضح و روشنی از موضوع پدافند غیرعامل ندارند و لازم است تا برای فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و عمق‌بخشی به دانش افراد جامعه، با برگزاری همایش‌های تخصصی و استفاده از دانش و تجربه کارشناسان، از ظرفیت مردمی به‌درستی بهره برد چراکه برای پیشرفت درست برنامه‌های پدافند غیرعامل، مشارکت همگانی بسیار ضروری است.