هم‌زمان با شب یلدا

جلسه هماهنگی نهایی برگزاری جشنواره زردک خرانق با حضور دستگاه‌های اجرایی و قول مساعد ارگان‌ها برای اجرای هر چه‌بهتر این جشنواره در محل فرمانداری اردکان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان رقیه کرمانیان معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اردکان با اشاره به نیاز جامعه به شورونشاط اجتماعی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره زردک با هدف ایجاد نشاط اجتماعی با تکیه‌بر محورهای اقتصادی، کشاورزی و میراث فرهنگی برگزار می‌شود.

 

در ادامه جاوید عیدانی بخشدار خرانق برگزاری این جشنواره را آغازی برای فعالیت‌های اثربخش اجتماعی توسط تشکل‌های مردم‌نهاد در خرانق عنوان نمود.

 

عیدانی افزود: این جشنواره بهانه و فرصتی است تا افراد بومی علاقه‌مند در حوزه فعالیت‌های اجتماعی با ایجاد انسجام، مسیر تازه‌ای را در خرانق رقم بزنند.

 

در ادامه این نشست بهجتی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت از دعوت و حضور اتحادیه میوه و تره‌بار استان با هدف کمک به کشاورزان تولیدکننده محصول زردک خبر داد و برگزاری این جشنواره را گامی مهم در جهت حمایت از بخش کشاورزی به‌ویژه در روستاها خواند.

 

احمد شکراللهی رئیس اداره ورزش و جوانان اردکان نیز از رقابت تیم‌های ورزشی بومی و محلی در حاشیه برگزاری این جشنواره خبر داد.

 

حمید مشتاقیان رئیس اداره میراث فرهنگی با پراهمیت‌خواندن حضور گردشگران داخلی و خارجی در این جشنواره خواستار توجه ویژه به محور گردشگری و توریستی در این جشنواره شد و برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در این فستیوال قول مساعد همکاری داد.

 

نماینده جهاد کشاورزی نیز از اعلام آمادگی سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان برای تقویت بنیهٔ علمی جشنواره خبر داد و برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه کاشت و داشت و برداشت محصول زردک اعلام آمادگی کرد.

 

متألهی رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان اردکان نیز در ادامه از کمک این سازمان درزمینهٔ جذابیت بیشتر نمایشگاه عرضه محصولات سنتی و غذاهای محلی و صنایع‌دستی خبر داد.

 

در پایان این نشست محسن فتاحی دبیر نخستین جشنواره استانی زردک خرانق زمان برگزاری جشنواره را روزهای پایانی آذرماه سال جاری اعلام کرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و مشورت با کشاورزان منطقه زمان برگزاری جشنواره زردک از اواسط آذرماه به‌روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۸ و ۲۹ آذرماه موکول شد.