با حضور معاون فرماندار اردکان

کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل با موضوع پدافند زیستی، روز دوشنبه با حضور بخشداران، اعضای شوراها و دهیاران اردکان در محل فرمانداری این شهر برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، رقیه کرمانیان در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه ایران در منطقه‌ای از خاورمیانه قرارگرفته که پر از آشوب و ناآرامی‌هاست گفت: وجود نظام جمهوری اسلامی و حکومت مردمی، مورد عناد دشمنان قرارگرفته است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردکان با بیان اینکه هفته پدافند غیرعامل از هشتم تا ۱۴ آبان ماه ادامه دارد تصریح کرد: شعار امسال پدافند غیرعامل، افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی است.

 

کرمانیان اظهار داشت: در این هفته، دوره‌های آموزشی برای دهیاران و اعضای شورای روستاها به‌منظور پیشگیری از آسیب‌هایی که روستاییان را مورد خطر قرار می‌دهد برگزار کردیم.

 

وی در ادامه به خطراتی که کشور را در حوزه‌های مختلف ازجمله سایبری، زیستی، اقتصادی، شیمیایی، پدافند زیستی و بیماری‌های مشترک، دام و آفت‌های وارداتی در حوزه کشاورزی تهدید می‌کند اشاره و بر لزوم تداوم آموزش‌های لازم در این حوزه برای عموم مردم و همچنین کشاورزان و دامداران منطقه تأکید نمود.

 

ازجمله برنامه‌های این هفته می‌توان به برگزاری مانور زلزله و اطفای حریق در هنرستان شهید مطهری، تشکیل شورای پدافند غیرعامل و کارگروه‌های تخصصی، برگزاری نمایشگاه پوستر و برگزاری مسابقه پیامکی با موضوع پدافند غیرعامل اشاره کرد.