صبح امروز با برگزاری مراسم تحلیف انجام شد
شورای اسلامی شهر عقدا در دوره پنجم صیح امروز و با برگزاری مراسم تحلیف در دفتر فرماندار اردکان به‌طور رسمی آغاز به‌کار کرد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی در این مراسم با تقدیر از شورای چهارم شهر عقدا بر لزوم ادامه تعامل شوراها و دولت برای پیشبرد اهداف کلان نظام و کشور تأکید کرد و گفت: در شرایط کنونی شوراها باید با آگاهی‌یافتن از تکالیف و وظایف قانونی خود در حوزه شهرها و توجه به امکانات موجود، مواردی را برای توسعه عمرانی و فرهنگی شهرها مصوب کنند.
 
فرماندار اردکان مدیریت صحیح منابع مالی و نگاه بلندمدت به توسعه شهری را از اولویت‌های شورای پنجم شهر عقدا عنوان کرد و گفت: انتخاب شهردار برنامه‌محور، کاردان و آشنا به مدیریت شهری اولویت اصلی شوراست و لازم است اعضا به دور از نگاه‌های محله‌ای، زمینه را برای ترسیم آینده روشن برای شهر و مردم عقدا فراهم کنند.
 
نماینده عالی دولت با اشاره به این‌که باید از دامن‌زدن به توقعات نابجا در جامعه پرهیز کرد؛ گفت: سعی شود پروژه‌ها به‌گونه‌ای تعریف شوند که در دوره شورای فعلی به سرانجام رسیده و تعهدات به دوش دوره‌های بعدی شورا گذاشته نشود.
 
مقیمی قانون‌مداری در مصوبات و اقدامات شوراها را خواستار شد و افزود: به‌موجب وظایف قانونی کمیته انطباق فرمانداری با هرگونه مصوبه خلاف قانون بدون مماشات برخورد خواهد شد.
 
در ادامه هیئت رئیسه سنی شورای پنجم عقدا به ریاست «عبدالخالق افخمی عقدا» تشکیل و پس از قرائت سوگندنامه؛ اعضا آن را امضا نمودند.
 
در پایان پس از رأی‌گیری از میان اعضا؛ ترکیب شورای پنجم شهر عقدا بدین شرح تعیین شد:
 
رئیس: علی افخمی عقدا با ۵ رأی موافق
نایب‌رئیس: عبدالخالق افخمی عقدا با ۵ رأی موافق
خزانه‌دار: حسین کوچکی عقدا با ۵ رأی
منشی‌های اول و دوم: محمد افخمی عقدا و علی‌محمد افخمی
نماینده شورای شهر عقدا در شورای اسلامی شهرستان: علی‌محمد افخمی