صبح امروز در مراسمی
در مراسمی با حضور فرماندار اردکان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و جمعی دیگر از مسئولان شهرستان از خدمات بیست و پنج ساله «محمدرضا اعلایی» تجلیل شد.
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان هادی مقیمی در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از زحمات رئیس سابق مرکز بهداشت اردکان گفت: تلاش‌ها و زحمات بیش از دو دهه مهندس اعلایی در راستای ارتقای خدمات بهداشتی، پیشگیری از بیماری‌ها، آموزش و سایر حوزه‌ها بر هیچ‌کس پوشیده نیست.
 
 
فرماندار اردکان وی را انسانی شریف، فرهیخته و نیک‌اندیش خواند و افزود: بدون تردید آقای اعلایی کارنامه درخشان و قابل دفاع و ماندگاری را در اذهان مردم به‌جای گذاشته که باقیات‌الصالحاتی برای وی خواهد بود.
 
 
وی با تأکید بر امر آموزش در حوزه سلامت اظهار داشت: همیشه پیشگیری مقدم بر درمان بوده و باید با برنامه‌ریزی هدفمند و قابل اجرا در حوزه سلامت در خصوص برخی بیماری‌های شایع همچون دیابت که اکنون به مرز نگران‌کننده‌ای رسیده؛ با جدیت مبارزه کرد.
 
 
هادی مقیمی با اشاره به این‌که در در حوزه سلامت اعتبارات مناسبی برای سال جاری پیش‌بینی شده است افزود: برخی بیماری‌های خاص مانند «سالک» باید با راه‌های پیشگیرانه و اقدامات مؤثر ریشه‌کن شوند که در این زمینه‌ها می‌توان از بخش خصوصی نیز برای تأمین اعتبار بهره گرفت.
 
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این جلسه با تقدیر از نگاه دقیق فرماندار اردکان به مسئله سلامت گفت: نظام سلامت به تنهایی نمی تواند معادله پیشگیری و درمان را حل کند و نیازمند مشارکت عمومی مردم در این خصوص هستیم.
 
 
محمدحسن لطفی از نتیجه‌بخش بودن ابلاغ استانداردهای ملی پيوست سلامت خبر داد و اظهار داشت: باید از صنایع خواسته شود تا کنترل آلاینده‌های خود را با فیلترها و ابزار مورد نیاز انجام دهند تا سلامت به‌معنای واقعی برای آحاد جامعه تأمین گردد.
 
 
وی در ادامه با عنوان این مطلب که ۲۵ درصد از مردم در معرض دیابت و بیش از ۲۲ درصد مردم استان نیز در حال حاضر با این بیماری مواجه هستند؛ خاطرنشان کرد: باید نگاهی واقعی به بحث پیشگیری داشت و با پرهیز از شعارزدگی، به نتیجه مطلوب نزدیک شد.
 
 
این مقام مسئول ضمن تأکید بر این موضوع که شهرستان اردکان از بسیاری از شاخصه‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف بهره‌مند است؛ تأکید کرد: لازم است در فرآیند توسعه پایدار به حوزه بهداشت نیز توجه بیشتری صورت گیرد.