به گزارش اتاق خبر اردکان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ نشست مشترک میرمحمدی استاندار یزد با اعضای شورای شهر اشکذر در استانداری یزد برگزار شد.


در ابتدای این جلسه هریک از اعضای شورای اسلامی شهر اشکذر مسائل و مشکلات شهر اشکذر را مطرح و درخواست‌های خود را ارائه نمودند.


استاندار یزد در این جلسه با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌داد عمده‌ترین دلیل آلودگی هوا در کریدور صنعتی یزد-اردکان متعلق به کوره‌های آجرپزی است و تصریح کرد: در برنامه‌ای که با سه محور تدوین‌ شده است بخشی از این کوره‌ها با انتقال به مکانی دیگر صنعتی خواهند شد، بخشی با تبدیل سوخت مصرفی به گاز، آلایندگی آن‌ها کاهش ‌یافته و بخشی دیگر نیز تعطیل ‌شده‌اند.


وی با بیان اینکه راهکارهای زیادی برای رفع آلودگی واحدهای صنعتی وجود دارد، اظهار داشت: چنانچه این راهکارها موثر واقع نشود، آخرین راه تعطیلی اینگونه واحدها است.


میرمحمدی ادامه داد: در برنامه‌ای دیگر نیز فیلترهایی طراحی و ساخته ‌شده است که آلایندگی کوره‌ها را کاهش می‌دهد و به حالت استاندارد نزدیک می‌کند.


استاندار یزد آلودگی هوا در کریدور صنعتی یزد - اردکان را در حد استانداردهای زیست ‌محیطی دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به وزش بادهای موسمی و غیرموسمی در این منطقه مشکل آلودگی هوا نسبت به بعضی مناطق کشور کمتر است.


وی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص ارتباط بیماری‌هایی نظیر سرطان و آلودگی هوا در استان یزد گفت: تاکنون هیچ پژوهش و تحقیقی در این زمینه ارائه نشده و ارتباط این دو موضوع در استان یزد به اثبات نرسیده است.


میرمحمدی در پایان افزود: برای کاهش آلودگی هوا در این منطقه کمربند سبز 700 هکتاری در حال احداث است که می‌تواند منبع خوبی برای پالایش هوا و بهبود محیط ‌زیست باشد.