فرماندار اردکان در جمع اساتید و دانشجویان مراکز آموزش عالی شهرستان اردکان
فرماندار اردکان در مراسمی که به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو در محل سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه پیام‌نور شهر اردکان برگزار شد به ایراد سخن پرداخت.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی با گرامی‌داشت یاد شهدای دانشجو به‌ویژه ۵ شهید دانشجوی شهرستان اردکان، ۱۶ آذر را نقطه عطف جنبش دانشجویی کشور برشمرد و گفت: این نهضت از ابتدا تاکنون و در ادوار مختلف تاریخی ماهیت استکبارستیزی و مقابله با استبداد داشته است.
 
فرماندار اردکان افزود: دانشجویان ایران در دوره‌های مختلف نشان داده‌اند که مستقل و در راستای منافع ملی حرکت می‌کنند و به‌همین سبب، حرکت‌های عظیمی چون تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، حضور در هشت سال دفاع مقدس و... به‌وجود آمده است.
 
وی اصالت و ماندگاری جنبش‌های دانشجویی را در گرو حرکت در چارچوب و گفتمان نظام و اسلام -فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی- دانست و گفت: در طول هفت‌دهه از آغاز این جنبش، حرکت‌هایی ماندگار شده‌اند که دستاویز هیچ جریان سیاسی خارج از دانشگاه نبوده‌اند.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان، نقد و اعتراض را ماهیت جنبش‌های اسکتبارستیز عنوان کرد و افزود: دانشجو باید خواستار رعایت همه اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی به‌عنوان میثاق ملی باشد و در برابر فساد، هنجارشکنی و زیر پا گذاشتن منافع ملی سکوت نکند.
 
مقیمی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نقد روشن و منصفانه تمام دستگاه‌ها، دانشگاه را یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌ها برای تمرین دموکراسی و حقیقت‌طلبی دانست و خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی می‌تواند با بازتعریف هویت دانشجویی در دوران جدید، الهام‌بخش آحاد جامعه برای تربیت شهروندانی پرسش‌گر و مطالبه‌گر باشد.
 
وی گفت: دانشجویان امروز ایران، آگاه‌ترین قشر به مشکلات و بهترین تحلیل‌گران مسائل جامعه‌اند و لذا انتظار می‌رود با ورود به مسائل سیاسی و پرهیز از سیاست‌زدگی، نقش خود را در سرنوشت کشور به‌خوبی ایفا کنند.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان به نقش دانشجویان در مقاطع تاریخی این سرزمین اشاره کرد و آن‌گاه با اشاره به حوادث پس از سال ۱۳۳۲ تصریح کرد: همراهی دانشجویان با روحانیت روشن‌ضمیر به رهبری امام خمینی (ره)، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را رقم زد و بدون شک، همین دانشجویان طلایه‌داران پاسداشت ارزش‌های انقلاب و نظام خواهند بود.
 
فرماندار اردکان با تأکید بر این‌که باید به دانشجویان به عنوان قشر نخبه، جوان و پویای جامعه اعتماد کرد؛ افزود: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، هیچ نهاد و قوه‌ای از نقد مصون نیست و باید با فراخواندن دانشجویان به نقد آگاهانه و هوشیارانه که به شکل فراگیر به آحاد مردم منتقل می‌شود از بروز مشکلات و فساد در لایه‌های مدیریتی کشور جلوگیری کنیم.
 
هادی مقیمی بیان داشت: برپایی مراسم روز دانشجو فرصتی است تا بار دیگر به اهداف شهدای دانشجو و ثمرات ایستادگی در برابر استکبار بیندیشیم و آن‌گاه برای اهداف تعریف‌شده در راه اعتلای نظام و کشور تلاش نماییم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: دانشجویان باید همچون گذشته با چشم باز و تیزبین، ادوار مختلف تاریخ انقلاب اسلامی را بررسی و اقشار مختلف جامعه را از وضعیت کشور آگاه و در راستای امیدبخشی و امیدآفرینی در جامعه بکوشند.
 
فرماندار اردکان با تأکید بر لزوم مدیریت کشور بر مبنای عقلانیت و تدبیر گفت: خوش‌بختانه دولت تدبیر و امید تحت نظر و هدایت رهبری معظم انقلاب مذاکرات را به سرانجام رساند و با لغو ۷ قطع‌نامه ضدایرانی، آرامش و امید را به جامعه بازگرداند.
 
مقیمی در پایان با یادآوری تحقق تورم تک‌رقمی به عنوان یک رکورد در تاریخ انقلاب اسلامی، این موضوع را یکی از ثمرات حاکمیت عقلانیت در جامعه دانست و اظهار داشت: دولت، ایجاد اشتغال برای دانشجویان و جوانان را از وظایف خود می‌داند.