در سفر کاروان دولت تدبیر و امید صورت گرفت:

کارخانه احیای مستقیم مگامدول (هات‌شارژ) اردکان بعد از ظهر یکشنبه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری افتتاح و با بهره‌برداری از آن زمینه اشتغال ۱۸۰ نفر فراهم شد.

 

محصول این کارخانه آهن اسفنجی گرم و سرد با ظرفیت یک‌میلیون و ۵۵۰ هزار تن در سال است که به‌عنوان ماده اولیه در صنایع ذوب و ریخته‌گری کاربرد دارد.

 

عملیات ساخت کارخانه احیای مستقیم مگامدول از سال ۹۱ ۱۳ آغاز شد و تولید آزمایشی آن در سال ۱۳۹۷ شروع‌شده است. برای احداث این کارخانه چهار هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال و ۸۳ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی شده است.

 

در آیین افتتاح این واحد تولیدی، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، محمدعلی طالبی استاندار یزد، محمدرضا تابش نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، بهروز شهابی‌زاد فرماندار اردکان و جمعی از مسئولان محلی حضور داشتند.

 

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سنگ‌آهن کشور است که از سال گذشته با بهره‌برداری از واحدهای فولادی توانست زنجیره تولید را از سنگ‌آهن تا محصولات نهایی تکمیل کند.

 

این شرکت یکی از پیشگامان بومی‌سازی و استفاده از فناوری‌های روز در ساخت قطعات صنعتی است و بر اساس اهداف و برنامه‌ریزی‌های پیش‌بینی‌شده درزمینهٔ کاهش وابستگی به خارج از کشور گام‌های اساسی برداشته است.