با هدف جلوگیری از به خطر افتادن سلامت و امنیت مردم

فرماندار اردکان در جلسه کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد شهرستان اردکان با بیان گزارش‌های متعدد از منابع مختلف و همچنین نارضایتی و نگرانی‌های برخی از شهروندان در خصوص تعدد سگ‌های ولگرد، اظهار داشت: برخی از این سگ‌ها دچار هاری هستند که باعث شده مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد و سلامت شهروندان اردکانی را به خطر بیندازد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی با اشاره به اینکه در سال گذشته در شهرستان اردکان با ۱۵۰ مورد و همچنین در چهار ماه ابتدای سال جاری با ۵۱ مورد گازگرفتگی توسط سگ‌های ولگرد مواجه بوده‌ایم؛ بیان داشت: برنامه‌ها و نگرانی‌های دوستداران حیوانات در کنار سلامتی و تأمین امنیت مردم برای ما دارای اهمیت است.

 

فرماندار شهرستان اردکان تأمین امنیت و سلامت مردم را از اولویت‌های این جلسه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در برابر سلامتی مردم، هیچ‌گونه عذر و کوتاهی پذیرفته نیست و با توجه به گزارش‌های رسیده و آمار موجود تعداد سگ‌های ولگرد، شهرستان اردکان در نقطه خطر قرار گرفته و باید در کوتاهترین زمان ممکن اقدامات اساسی انجام گیرد.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان با اشاره به این‌که گزارش‌هایی از انتقال سگ‌های ولگرد از برخی استان‌های کشور به این شهرستان دریافت شده است؛ گفت: این مسئله در حال بررسی کارشناسی و پیگیری دقیق‌تر است.

 

وی بیان کرد: ظرف مدت دو ماه با هماهنگی و تعامل تمام دستگاه‌های مرتبط نسبت به کاهش جدی سگ‌های ولگرد اقدام لازم انجام خواهد شد.

 

هادی مقیمی گفت: پیگیری تأمین سلاح بیهوشی از طریق کمیته اتلاف سگ‌های ولگرد استان و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انجام می‌شود و همچنین هماهنگی لازم برای دفن بهداشتی سگ‌ها با شبکه بهداشت و درمان صورت گرفته است.

 

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان در پایان تأکید کرد: ضمن برطرف‌ساختن نگرانی مردم باید به فکر تعادل حیوانات در طبیعت نیز باشیم؛ زیرا امکان دارد با کاهش شدید سگ‌ها به جمعیت سایر حیوانات افزوده شود.

 

 وی در پایان خاطرنشان کرد: نگرانی‌های موجود از سوی علاقه‌مندان سلامت مردم و حافظان محیط زیست و حیوانات مورد توجه خواهد بود و ما نیز آمادگی داریم تا کسانی که توانایی ارائه راهکاری منطقی و عملی در زمینه جلوگیری از کشتار سگ‌های ولگرد بیمار و هار دارند؛ اجرایی نماییم.