به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان؛ «حسین اسماعیلی» فرماندار اردکان در نشستی که به مناسبت هفته ی میراث فرهنگی و گردشگری به همت انجمن چارسوق کویر اردکان در بافت تاریخی شهرستان در روز پنج شنبه ١ خردادماه برگزار شد، شرکت نمود.

حسین اسماعیلی در این نشست طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته ی میراث فرهنگی و گردشگری، میراث به جا مانده از گذشتگان را چراغ راهی برای آیندگان دانست و گفت: همانگونه که از آثار و ابنیه ی تاریخی گذشتگان محافظت می کنیم باید از فکر و اندیشه و اعمال و کردار انسان های گذشته درس عبرت بگیریم و از آنها برای آینده استفاده کنیم.

وی سپس به لزوم برنامه ریزی در حوزه میراث اشاره و افزود: باید با برنامه ریزی و هدف گذاری به مقوله ی میراث در سطح کشور نگاه شود و باید با برخی تنگ نظری ها و سوء مدیریت ها که به مجموعه ی میراث کشور لطمه می زند، برخورد شود.

گفتنی است «جوادیان» مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری یزد نیز طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از اینکه امروزه توسعه ی فرهنگی جای خود را به توسعه ی صنعتی در شهرها داده، خاطر نشان کرد: توسعه ی صرفا صنعتی به بن بست رسیده و توسعه ی بر محور فرهنگ و ارزش های یک جامعه همان توسعه ی مشارکتی-میراثی است که مبتنی بر میراث مادی و معنوی گذشتگان است و باید بیشتر بدان توجه شود.

از دیگر برنامه های این مراسم می توان به بریدن کیک ٦ سالگی انجمن چارسوق کویر، برپایی نمایشگاه قعالیت های این انجمن در این مدت و تقدیر و تشکر از فعالین میراث فرهنگی شهرستان نام برد.