همزمان با هفته جهاد کشاورزی، چندتن از مدیران استانی به دعوت محمدرضا تابش و با حضور فرماندار اردکان در روستای چاه‌افضل این شهرستان حضور یافتند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، در این نشست که صبح روز پنج‌شنبه 22 خرداد برگزار شد؛ فرماندار اردکان با تبریک اعیاد شعبانیه، به نام‌گذاری سال جاری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اشاره کرد و افزود: تمام برنامه‌ریزی‌ها و تلاش دستگاه‌ها باید در راستای اجرایی‌کردن این شعار به کار گرفته شود.

حسین اسماعیلی به اهمیت تعامل با صنایع اشاره کرد و گفت: روی دیگر سکه‌ی توسعه‌ی صنعتی نیز باید در عرصه‌های فرهنگی، هنری، رفاهی و... به مردم نمایانده شود.

فرماندار اردکان از اختصاص اعتبارات مناسب برای توزیع در دستگاه‌های شهرستان خبر داد و اظهار امیدواری کرد با برنامه‌ریزی مدیران شهرستان و مغتنم‌شمردن حضور مدیران استان در اردکان، طرح‌های خوبی در این شهرستان اجرا شود.

در ادامه این جلسه، محمدرضا تابش، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با گرامی‌داشت یاد و خاطره امام راحل (ره)، تشکیل جهاد سازندگی را از ابتکارات و نشان از آینده‌نگری ایشان دانست و افزود: دستور تأسیس جهاد سازندگی نمونه‌ی بارزی از روشن‌بینی و دغدغه‌ی آن‌حضرت در رسیدگی به اقشار ضعیف جامعه است.

وی با اشاره به تحولات منطقه، جنایات اخیر گروه تکفیری داعش را محکوم کرد و افزود: امنیت ما با امنیت کشورهای منطقه گره خورده و عدم سکوت در قبال جنایات این گروه، به معنای مداخله در امور کشورهای دیگر نیست. نماینده اردکان هشدار داد کوچک‌ترین هتک حرمت به اماکن مقدس شیعیان، با واکنش جدی جهان اسلام مواجه خواهد شد.

تابش در ادامه با اشاره به فرارسیدن فصل گرم سال، به وضعیت بحرانی آب در کشور و به‌ویژه استان یزد اشاره کرد و گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی کشور، متأسفانه همچنان شاهد استفاده از روش‌های سنتی آبیاری در روستاها و حتی شهرها در بخش کشاورزی هستیم.

عضو کمیسیون بودجه مجلس به افزایش 15 درصدی بودجه بخش کشاورزی اشاره و اظهار امیدواری نمود با مساعدت‌های دولت تدبیر و امید، بخشی از مشکلات کشاورزی کشور مرتفع گردد.

در ابتدای این جلسه، طالعی بخشدار مرکزی اردکان و وطن‌خواه رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان، گزارشی از مشکلات روستاهای بخش مرکزی اردکان را ارائه و در پایان نشست، این مشکلات بررسی و در خصوص آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

گفتنی است این دیدار با حضور تابش، نماینده مردم اردکان، اسماعیلی فرماندار اردکان، مقوم مدیرعامل مخابرات استان، غفوری مدیرعامل آب منطقه‌ای استان، حاتمی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان، قربانیان مدیرکل بنیاد مسکن استان، مکّی معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان و مسئولین شهرستانی برگزار شد.