معاون فرماندار اردکان با بیان اینکه بهداشت روان در اردکان بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: بی توجهی به بهداشت روانی سبب افزایش افسردگی، اضطراب و نگرانی در افراد می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان و به نقل از خبرگزاری تسنیم، حسن شاکر صبح امروز در نشست کمیته بهداشت روان اردکان اظهار کرد: احساس سوءظن، دو شخصیتی بودن، سوء تفاهم  و مواردی از این قبیل زمینه ایجاد مشکلات و اختلالات روانی در اشخاص می‌شود.

 

وی اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی، استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان و برگزاری برنامه‌های مفرح، در بین جوانان شادی را در جامعه گسترش دهیم.

 

معاون فرماندار اردکان با تاکید بر تلاش مسوولان دستگاه‌های اجرایی برای به حداقل رساندن مشکلات مردم گفت: می‌توان بسیاری از کارها را بدون اختصاص اعتبار و با استفاده از برنامه و فکر و اندیشه پیش برد.

 

شاکر گفت: بهداشت روان که نقش مهمی در سلامت روحی افراد دارد امروزه به دلایل مختلف کمتر مورد توجه قرار گرفته و این بی‌توجهی سبب افزایش افسردگی، اضطراب و نگرانی در افراد شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: هدف از بهداشت روانی فراهم کردن شرایطی است تا عوامل مخربی که روان بشر را آزار می‌دهد از بین ببرد به گونه‌ای که آسایش و رفاه فرد تامین شده و تشویش خاطر نداشته باشد.

 

معاون فرماندار اردکان تصریح کرد: امروزه پیشرفت صنعت و تکنولوژی به رغم رفاه و تامین امکانات، آرامش و آسایش را از زندگی انسان سلب کرده و سبب شده مردم کمتر به بهداشت روان خود توجه کنند.

 

شاکر تصریح کرد: زندگی مدرن با مشغله‌های زیاد خنده را از چهره افراد دور کرده و اگر به آن توجه نشود آسیب‌های جدی به مردم وارد می‌کند.

 

سید محمد پورهاشمی رئیس شبکه بهداشت اردکان نیز با بیان اینکه بسیاری از مردم از بیماری روانی خود اطلاع ندارند و مشکلات روحی و روانی را بیماری نمی‌دانند گفت: برخی افراد به دلیل اینکه نمی‌خواهند انگ بیماری روانی به آنها زده شود به روانپزشک مراجعه نمی‌کنند.

 

وی افزود: آسیب وارده به فرد ناشی از مشکلات روحی و روانی بسیار بیشتر از بیمارهای جسمی بوده که باید به آن توجه شود.

 

پورهاشمی  به مردم توصیه کرد بیماری‌های روانی را جدی بگیرند زیرا بی توجهی به این بیماری‌ها عواقب بدی به دنبال داشته و علاوه بر افسردگی، آسایش و آرامش را از افراد می‌گیرد.

 

رئیس آموزش و پرورش اردکان  هم در این نشست گفت: اختلالات روانی ریشه در اضطراب دارد و منجر به بیماری‌هایی نظیر افسردگی و اختلالات شخصیتی می‌شود.

 

محمد اشرفیان گفت: فرهنگ شاد زیستن، را باید در جامعه گسترش دهیم و نیز آموزش مهارت‌های زندگی تاثیر مثبتی در این مسئله دارند.

 

وی تصریح کرد: با پیشرفت تکنولوژی، فشار سنگین ناشی از کار، استرس روزانه محیط کار و خانه بیماری‌های روانی را افزایش داده که نیاز به مدیریت برای کنترل استرس، خشم و ارتباط موثر را بیشتر کرده است.

 

محمد اشرفیان اظهار کرد: افراد باید با خود مراقبتی و تلاش برای کسب مهارت‌های زندگی مشکلات ناشی از پیشرفت تکنولوژی را کنترل کنند و با آگاهی کامل در حد معمول و متعارف از تکنولوژی روز استفاده کنند.