فرماندار اردکان در جلسه شورای ورزش شهرستان

جلسه شورای ورزش شهرستان اردکان برگزار شد.

 

اولین جلسه شورای ورزش شهرستان اردکان در سال ۹۵ با حضور فرماندار، رئیس اداره ورزش و جوانان و سایر اعضای این شورای ورزشی در سالن شهید حنیف فرمانداری اردکان برگزار شد.

 

فرماندار اردکان در این جلسه با اشاره به ابلاغ جدید دستورالعمل شورای ورزش و تغییرات ایجادشده در آن اظهار داشت: با توجه به هرم سنی جمعیت کشور که جوانی جمعیت را نشان می‌دهد، باید از سوی دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط برنامه‌ریزی و تمهیدات خاصی در این راستا و پرکردن اوقات فراغت این بخش از جامعه اندیشید که حوزه ورزش بهترین مسیر است.

 

هادی مقیمی توجه همه‌جانبه به ترویج فرهنگ ورزش حرفه‌ای را از لازمه‌های رسیدن به جامعه‌ای بانشاط و شاداب خواند و تأکید کرد: در این مسیر توجه اداره ورزش و جوانان و دیگر دستگاه‌های مرتبط باید به سمت ورزش همگانی و سپس تأکید بر ورزش حرفه‌ای معطوف شود.

 

وی افزود: نباید فقط به فکر تأمین زیرساخت و ساخت سالن و ورزشگاه باشیم چراکه خیلی از ورزش‌های همگانی بدون نیاز به هیچ‌گونه وسیله و زیرساختی قابلیت برگزاری دارد.

 

فرماندار شهرستان اردکان با خاطرنشان کردن این مطلب که امروزه خواسته یا ناخواسته الگوهای فرهنگی و اجتماعی از حوزه ورزش نشئت می‌گیرند افزود: الگوی رفتاری و فرهنگی بسیاری از جوانان و نوجوانان امروزی ما را ورزشکاران تشکیل می‌دهند که ما باید به این موضوع توجه و به سمت الگوسازی ملی در سطح کشوری بپردازیم.

 

وی تصریح کرد: توجه ویژه به حوزه ورزش قهرمانی و آموزش و فعالیت‌های فرهنگی این قهرمانان به سمتی سوق پیدا کنند که الگوی جوانان باشند.

 

فرماندار اردکان ادامه داد: در حوزه جوانان نیز باید توجه بیشتری صورت گیرد که علاوه بر رشد ورزش، حل بیشتر مسائل جوانان از قبیل بیکاری را موردتوجه قرار دهیم.

 

احمد شکراللهی رئیس اداره ورزش و جوانان اردکان نیز در ادامه این جلسه به سیاست‌های ورزش شهرستان اشاره کرد و افزود: پرورش نیروی جسمانی و تقویت روحیه سالم در افراد، توسعه و تعمیم ورزش و هماهنگ ساختن فعالیت‌های تربیت‌بدنی و تفریحات سالم، استفاده بهینه از استعداد و توانایی‌های نسل جوان و توسعه و تعمیم ورزش همگانی ازجمله اهداف و سیاست‌های این اداره است.

 

وی سیاست‌گذاری کلان ورزش شهرستان، هم‌اندیشی در خصوص ارتقاء سطح سلامت جامعه از طریق ورزش و توسعه کمی و کیفی ورزش را از دستاوردهای برگزاری شورای ورزش خواند و خاطرنشان کرد: ۶ درصد از جامعه شهرستان اردکان به ورزش می‌پردازند که این آمار نسبت به استانداردهای جهانی در وضعیت ضعیفی قرار دارد.

 

شکراللهی هیئت‌های ورزشی را به‌عنوان سنگ بنای ورزش هر شهرستان خواند و اظهار داشت: بیش از ۳۵ هیئت ورزشی در اردکان موجود است که ۲۰ هیئت آن در بخش بانوان فعال‌اند و ۳۷۰۰ ورزشکار فعال شامل ۲۵۰۰ مرد و ۱۲۰۰ زن زیر نظر ۱۸۰ مربی در این هیئت‌های ورزشی به فعالیت می‌پردازند./ ص