ستاد مدیریت بحران شهرستان اردکان تشکیل جلسه داد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، در پی بارش‌های اخیر در این شهرستان، جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران به ریاست فرماندار و با حضور اعضای این ستاد برگزار شد و اعضا، به ارائه‌ی گزارشی از وضعیت مناطق خسارت‌دیده پرداختند.
 
فرماندار اردکان در این جلسه با تأکید بر به‌کارگیری تمام نیروهای شهرستان، اضافه کرد تمام نیروهای امدادی و خدمات‌رسان باید به‌صورت تمام‌وقت در نقاط سیل‌زده حضور داشته و گزارش دقیقی از عملکرد خود به فرمانداری ارائه دهند.
 
بنا به همین گزارش، بارندگی در مناطق کوهستانی بخش خرانق به‌ویژه روستاهای توت، انجیرآوند، پتکستان، گزستان، هامانه، سنگرد و درند علاوه بر ایجاد آب‌گرفتگی و سیل، به کشتخوان‌ها و مزارع خسارت زیادی وارد کرده است. همچنین سیلاب مبادی ورودی روستاهای مذکور را دچار آب‌گرفتگی کرده و جاده‌های منتهی به آن‌ها را مسدود و تا نیمه‌های شب باعث قطعی برق این مناطق گردیده بود. ضمناً سیلاب خساراتی به قنوات و شبکه آب آشامیدنی این مناطق وارد کرده است.
 
طی گزارش واصله از سوی اداره محیط زیست شهرستان اردکان با توجه سیلابی بودن بارندگی‌های اخیر در مناطق کوهستانی، راه‌ها و منابع ذخیره آب این مناطق نیز متحمل خساراتی شده‌اند که نیاز به تسطیح و احداث راه جدید جهت تردد خودرو و تانکر آب‌رسان می‌باشد. همچنین حدود 340 کیلومتر از راه‌های منتهی به منابع ذخیره آب و پاسگاه‌های محیط‌بانی تخریب گردیده است. این گزارش می‌افزاید: سیلاب باعث برداشت بستر رودخانه‌ها و از بین رفتن بافت گیاهی کف و حاشیه مسیل‌ها شده که با توجه به اهمیت زیست‌محیطی منطقه، برای جلوگیری از تلفات حیات وحش و حفظ تنوع زیستی و گونه‌های حیات وحش این مناطق نیاز به اقدامات جبرانی اساسی است.
 
گفتنی است با حضور به‌موقع نیروهای اداره راه و شهرسازی، آبفار، برق، هلال‌احمر و... در این مناطق در همان ساعات اولیه بروز این خسارات، راه‌های منتهی به این روستاها بازگشایی و برق روستاهای انجیرآوند و توت وصل شده است. همچنین بنا به گزارش‌های رسیده مبنی بر مسدود شدن راه‌های مواصلاتی چوپانان، راهداران به محل اعزام شده و نسبت به نصب تابلوهای راهنمایی و بازگشایی مسیر اقدام کرده‌‌اند. آب و برق این مناطق نیز که بر اثر سیلاب دچار قطعی شده بود با حضور مأموران برق و آبفار مجدداً وصل گردیده است.