فرماندار اردکان بمناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش تاکید کرد؛
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان در این نشست که با گزارش 6 ماهه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان همراه بود، فرماندار اردکان بر توجه به بسترسازی ورزش همگانی تاکید کرد.
«هادی مقیمی» برآورده ساختن توقعات جامعه ورزشی را وظیفه همه مسئولان امر خواند و خاطرنشان کرد: خوشبختانه ورزش کشور طی سال های اخیر با پیشرفت چشمگیری روبرو بوده، تا جایی که در بیشتر رشته های ورزشی در میادین بین المللی صاحب افتخارات خوبی شده ایم.
 
فرماندار اردکان حضور تیم های فوتبال ساحلی و والیبال اردکان در سطح برتر ورزش کشور را نشان از پیشرفت ورزش شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: عملکرد جامعه ورزشی اردکان به گونه ای بوده که شاهد پیشرفت ورزش حرفه ای در شهرستان با حضور بازیکنان بومی و آینده دار در کنار بازیکنان مطرح کشور هستیم که امیدواریم این پیشرفت با حضور دیگر تیم ها با نام اردکان در دیگر میادین ورزشی همراه باشد.
 
وی حمایت های صورت گرفته از سوی مسئولان استان و شهرستان برای حضور تیم والیبال اردکان در لیگ برتر کشور را ستود و با ابراز امیدواری از دو باشگاه شهرستان، حاضر در لیگ برتر خواست تا در کنار جذب حمایت از سوی صنایع به فکر درآمدزایی و فعالیت حرفه ای نیز باشند.
 
عالی ترین مقام اجرایی شهرستان با اشاره با اینکه در برنامه های فرمانداری شهرستان جذب سرمایه گذار و حمایت از سوی واحدهای صنعتی فعال در منطقه نیز در دستور کار قرار گرفته است، افزود: ما هم امیدواریم با برنامه ریزی و هدف گذاری درست شاهد دست یابی به نتایج ارزشمندی در زمینه ورزش حرفه ای شهرستان باشیم.
 
مقیمی با اشاره به جلسه چند روز اخیر خود با مسئولان شهرستان بر توجه به فضای ورزشی بانوان نیز تاکید کرد و گفت: در این جلسات بر تکمیل و راه اندازی هرچه سریع تر طرح پارک کوهستان، فضای سبز و پارک های شهرستان تاکید شد که طبق برنامه ریزی های انجام شده بخشی از پارک جنب میدان امام علی (ع) را بعنوان پارک ویژه بانوان اختصاص خواهیم داد.
 
وی تصریح کرد: حضور زنان سالم در زمینه های جسمی و روحی در بوجود آوردن جامعه ای سالم تاثیرگذار است که این امر با فعالیت ورزشی بانوان و توجه به زیرساخت های مورد نیاز آنان امکان پذیرخواهد بود.
 
نماینده دولت در شهرستان اردکان با عنوان این مطلب که هیئت های ورزشی می توانند نقش چشمگیری در زمینه فعالیت ورزشی مردم ایفا کنند افزود: افزایش انواع بیماری ها نیاز به ورزش را می طلبد که امیدواریم زمینه فعالیت ورزشی آحاد جامعه بویژه بانوان نیز فراهم گردد تا دیگر شاهد بیماری های ناشی از کمبود تحرک و ورزش نکردن نباشیم. 
 
وی پیشنهاد استفاده از حسینیه ها و تکایای موجود در شهرستان را در طول سال بعنوان مکان های ورزشی امری ارزشمند خواند و اظهار داشت: امیدواریم خیرین و هیئتی های شهرستان نیز به ثواب و کار ارزشمند استفاده از این اماکن در زمینه ورزش بانوان و ورزش های همگانی توجه داشته باشند.
 
فرماندار اردکان افزود: مطمئناً این اقدام ظرفیت و زیرساخت های شهرستان در حوزه ورزش را نیز افزایش خواهد داد.
 
در ادامه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان با اشاره به تعداد جمعیت ورزشکار استان یزد گفت: آمار کل جمعیت ورزشکار استان نسبت به میزان کشوری 10 درصد پایین تر است و این در حالی است که فقط 5 درصد مردم استان یزد به ورزش می پردازند.
 
«احمد شکراللهی» توجه به آمار بالای برخی بیماری ها چون دیابت در استان یزد را که با ورزش جبران پذیر می باشد امری مهم خواند و اظهار داشت: مباحث آموزشی و تربیتی در حوزه ورزش آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته و مغفول مانده که نقش محوری آموزش و پرورش در این زمینه بیشتر احساس می شود.
 
وی از پیش بینی برگزاری بیش از 40 برنامه فرهنگی ورزشی در هفته تربیت بدنی در شهرستان خبر داد و افزود: از اعتبارات اختصاص یافته به این اداره از سوی اداره کل ورزش و جوانان هشتصد و 60 میلیون ریال و مبلغی نزدیک به دو میلیارد ریال از سوی صنایع بوده است که این بخش از اعتبارات در بین هیئت های ورزشی و زیرساخت های ورزشی شهرستان به کار گرفته شده است.
 
شکراللهی از فعالیت 35 هیئت ورزشی متشکل از یک هزار و نهصد و 50 نفر مرد و یک هزار و50 نفر زن در شهرستان اردکان خبر داد و خاطرنشان کرد: طی شش ماهه سال جاری 57 اعزام ورزشکار به مسابقات کشوری و استانی، 37 همایش ورزشی، 11 کارگاه و 18 دوره آموزشی برای مربیان و ورزشکاران برخی رشته ها برگزار نموده ایم.
 
وی با اعلام این موضوع که جمعیتی بالغ بر 400 نفر در بخش ورزش همگانی شهرستان فعال می باشند افزود: خوشبختانه در سال جاری موفق به کسب چندین مقام کشوری در رشته های مختلف ورزشی شده ایم که تا پایان سال جاری با تلاش ورزشکاران شهرستان به تعداد آن افزوده خواهد شد.
 
26 مهر روز تربیت بدنی و ورزش می باشد که در این جلسه نمایندگان برخی از باشگاه ها و هیئت های ورزشی اردکان به ارائه گزارش فعالیت های صورت گرفته و دغدغه های موجود پرداختند و در پایان نیز از فرماندار اردکان تجلیل کردند.