به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، به منظورساماندهی و بهبود وضعیت تشکل های تحت نظارت شهرستان اردکان، نشست مشترک معاون سازمان تعاون روستایی استان یزد با رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان و جمعی از مسئولان مربوط به این حوزه در اداره تعاون روستایی اردکان برگزار شد.

 

« سید حسن بزاز زاده » اهداف بازدید یک روزه  از شهرستان اردکان و حضور در نشست مشترک با مسئولان شهرستان اردکان را بررسی وضعیت تشکل های تحت نظارت شهرستان اردکان وآسیب شناسی تشکل های شهرستانی با بهره گیری از نظرات مسئولان مربوطه در جهت تقویت و توانمند ساختن تشکل های فعال و تصمیم گیری در خصوص تشکل های غیر فعال  عنوان کرد و افزود: بررسی دلایل و ریشه‌های ضرر و زیان تعاونی‌های روستایی و بیان راهکارهای اجرایی و اولویت‌بندی آنها برای ساماندهی و بهبود وضعیت تشکل های تحت نظارت یکی از اولویت های سازمان در سال جدید است که در این جلسه نیز بر آن تاکید شد.

 

معاون سازمان تعاون روستایی استان با اشاره به آمادگی این سازمان جهت هرگونه همکاری جهت احداث کشتارگاه در شهرستان اردکان افزود: علاوه بر همکاری این سازمان با احداث کشتارگاه اردکان مجوزهای لازم برای احداث بازارچه عرضه محصولات کشاورزی ودامی به شهرستان نیز ارائه شده است که انتظار می رود مسئولان شهرستان برای واگذاری زمین هرچه زودتر اقدام کنند.

 

« علی روستایی » رئیس اداره تعاون روستایی اردکان نیز هدف از حضور معاون سازمان تعاون روستایی استان در اردکان را علاوه بر بازدید از تعدادی از تشکل های شهرستان بررسی فعالیت و عملکرد شرکت های حوزه عمل عنوان کرد.

 

وی در خصوص بخشی از مصوبات این جلسه افزود: پیگیری اختصاص زمین برای عرضه محصولات دامی کشاورزی، تکمیل و راه اندازی کشتارگاه شهرستان، شروع به کار کارخانه فرآورده های لبنی شرکت تعاونی دامداران اردکان و همچنین پیگیری تاسیس شرکت تعاونی روستایی زنان اردکان بخشی از مصوبات این جلسه بود که امیدواریم با پیگیری مسئولان شهرستان و حمایت سازمان تعاون روستایی استان به زودی شاهد به نتیجه رسیدن این مصوبات باشیم.

 

در این جلسه که رئیس و یکی از اعضای شورای شهرستان اردکان، جمعی از مسئولان و کارشناسان تعاون روستایی اردکان و همچنین نمایندگانی از فرمانداری و سازمان جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند حاضرین به بیان مباحث و نقطه نظرات خود در این حوزه پرداختند. برگزاری دوره های آموزشی کشاورزان بویژه پسته کاران از دیگر پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود.

 

گفتنی است بعد از این جلسه معاون سازمان تعاون روستایی استان یزد و هیئت همراه با حضور در یکی از شرکت های فرآورده های لبنی در جریان فعالیت های انجام گرفته از سوی این شرکت قرار گرفتند.

 

حضوردر جلسه شورای شهر اردکان از دیگر برنامه های سفر یکروزه "سید حسن بزاز زاده" معاون سازمان تعاون روستایی استان یزد در شهرستان اردکان بود.