فرماندار اردکان در دیدار با مدیرعامل مجتمع گندله‌سازی اردکان، بر اهمیت به‌کارگیری نیروهای بومی در صنایع تأکید و آن را یکی از دغدغه‌های مشترک مردم و مسئولین در این شهرستان عنوان کرد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، حسین اسماعیلی با تأکید بر بومی‌گزینی صنایع گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر با تلاش و اهتمام مسئولان استان و شهرستان، اردکان با پیشرفت مناسبی درهمه زمینه‌ها به‌ویژه صنعت مواجه بوده است که بر این اساس می‌توان از اردکان به عنوان یک الگوی پیشرفت در بین شهرستان‌های استان نام برد.
 
فرماندار اردکان با اشاره به موضوع گزینش نیروهای متخصص و خبره بومی در بخش صنایع افزود: تخصص تنها یکی از مقوله‌های مهم در امر گزینش نیروی مورد نیاز صنایع است و نباید از اهمیت گزینش نیروهای بومی و متخصص موجود در شهرستان غافل شد.
 
وی با اعلام خبر بهره‌برداری از یک واحد صنعتی در آینده‌ی نزدیک در این شهرستان افزود: با راه‌اندازی این واحد، زمینه اشتغال قریب به 400 نفر فراهم خواهد شد و تأکید ما همواره بر این بوده است که نیروهای بومی استان در این کارخانه‌ها به کار گرفته شوند.
 
عالی ترین مقام اجرایی شهرستان ادامه داد: برای پروژه‌های صنعت فولاد شهرستان باید برنامه‌ریزی مؤثری در راستای گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و نیز رشته‌های دانشگاهی جهت پرورش نیروهای متخصص صورت بگیرد.
 
وی با بیان این‌که توقعات و دغدغه‌های مردم برای توجه به بومی‌گزینی، امنیت و برخورداری از زیرساخت‌های عمومی در شهرستان کاملاً به‌جا و دل‌سوزانه است؛ افزود: صنایع موظف‌اند در خصوص ثبت اطلاعات و مقدمات گزینش نیروهای غیربومی شاغل در واحدهای خود با فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی شهرستان تعامل لازم را به‌عمل آورند.
 
در ادامه این نشست که با حضور شهردار اردکان، مشاور صنعتی فرماندار، مدیرعامل مجتمع گندله‌سازی اردکان و رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل فرمانداری اردکان برگزار شد، در خصوص مسائل و مشکلات پیش روی صنایع مستقر منطقه بحث و تبادل نظر شد.