به منظور حفظ انسجام بسیجیان؛
به گزارش اتاق خبر اردکان به نقل از خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان ضمن اعلام این خبر افزود: این رزمایش با هدف آمادگی نیروهای بسیجی در جهت خنثی کردن عملیات روانی دشمن و حفاظت از اماکن حساس و متناسب با تهدیدات واقعی متصور برای شهرستان اردکان اجرا می گردد.
 
 
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: دفاع، جزئی از هویت یک ملت زنده است و ملتی که نتواند از خود دفاع کند زنده نیست.
 
 
سرهنگ دوم پاسدار علی دهقانی به اوضاع امنیتی کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: امروز اگر کشور ما توان دفاعی بالایی نداشته باشد دشمنان برای حمله به ایران تدارک خواهند دید و ما باید شکرگزار و پاسدار وجود نعمت امنیت در کشور باشیم.
 
 
وی تصریح کرد: برگزاری رزمایش های بسیج از دیدگاه مقام معظم رهبری دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای است.
 
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان گفت: بسیجیان شهرستان اردکان با حضور گسترده خود در این رزمایش ضمن اعلام آمادگی خود برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و شهداء ، اقتدار و صلابت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به رخ جهانیان خواهند کشید و آماده هستند تا جلو هرگونه نفوذ آمریکا در کشور را بگیرند.
 
 
وی اظهار داشت: با توجه به وجود مراکز هسته ای در شهرستان اردکان، عملیات پدافند پرتوی به منظور حفاظت از تأسیسات هسته ای نیز اجرا خواهد شد.
 
 
دهقانی در ادامه افزود: در این رزمایش که در روزهای هفتم و هشتم آبان ماه 94 در محل اردوگاه شهید جعفرزاده اردکان برگزار می شود بسیجیان عضو حلقه های صالحین در قالب گردان های بیت المقدس حضور خواهند داشت.
 
 
 
وی خاطر نشان کرد: به ابعاد آموزش های تربیتی، رزمی، امداد و نجات برای نیروهای شرکت کننده در این رزمایش توجه ویژه ای شده است.
 
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اردکان گفت: در روز اول برگزاری این رزمایش، نیروهای شرکت کننده با حضور در کلاسهای آموزشی، راه های مقابله با دشمن در کوی و برزن، حفاظت از مراکز حساس و مهم، پدافند غیرعامل و مقابله با ناآرامی ها و اغتشاشات را فرا می گیرند و در روز دوم به اجرای عملیات رزمی خواهند پرداخت.
 
 
دهقانی اجرای برنامه های فرهنگی، عقیدتی و بصیرتی، پیاده روی شبانه، برپایی نماز جماعت، قرائت ادعیه، مناجات و برگزاری مسابقات فرهنگی را از دیگر برنامه های رزمایش گردان های بیت المقدس در این شهرستان برشمرد.