مراسم سالیاد آیت‌الله خاتمی/ حجت‌الاسلام خسروی:

بیست و هفتمین سال‌گرد ارتحال آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی (ره) امام جمعه فقید استان یزد با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان‌های یزد در مسجد کوشکنو اردکان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، در این مراسم که با استقبال اقشار مختلف مردم دارالعباده یزد برگزار شد؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی خسروی با اشاره به پیام تسلیت امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب به‌مناسبت درگذشت مرحوم سیدروح‌الله خاتمی (ره) خاطرنشان کرد: امام خمینی در متن پیام خود از تعبیرات و کلماتی استفاده کرد که هیچ‌گاه نه قبل و نه بعد از درگذشت آن مرحوم برای هیچ شخصیتی استفاده نکرد.

 

این عضو شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: بنده در مدت فعالیت در زمینه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) از زبان مرحوم امام هیچ‌گاه وصفیات شخصی را چون مرحوم آیت‌الله خاتمی از زبان و به خط ایشان ندیدم که این مسئله نشان از جایگاه و نقش آیت‌الله خاتمی در دوران حیات خود دارد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروی با برشمردن خصایص امام جمعه فقید استان یزد از زبان امام خمینی (ره) ادامه داد: امام خمینی در بخشی از پیام خود به فرزندان مرحوم آیت‌الله خاتمی از ایشان به‌عنوان «چهره تابناک مبارزات خستگی‌ناپذیر» و در ادامه، «روحانیت روشن‌ضمیر در دهه‌های اخیر این مرز و بوم» یاد می‌کند، که این مسئله نیز نشان از درجه علمی و اجتهاد ایشان و جایگاه اخلاقی‌ای که در بین مردم از خود به جای گذاشته بود دارد تا جایی که در ادامه پیام خود از سید روح‌الله خاتمی به‌عنوان روشن‌فکری متدین و مجتهدی بزرگوار و چهره‌ای کم‌نظیر یاد می‌کند.

 

وی به تلاش‌های آیت‌الله خاتمی (ره) در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: خاتمی (ره) از مبارزان و انقلابیونی بود که کسانی که با ایشان ارتباط داشتند در اولین برخورد تحت تأثیر اندیشه‌های روشن وی قرار می‌گرفتند؛ به گونه‌ای که خیلی از جوانان انقلابی و مبارزین هشت سال دفاع مقدس در ارتباط با ایشان دلداده انقلاب و آماده دفاع از میهن اسلامی در جنگ هشت ساله شدند.

 

معاون پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با ابراز گلایه از کم‌توجهی صداوسیما به بزرگان تاریخ انقلاب چون آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: رسانه ملی نباید از زندگی، منش، اخلاقیات و تاریخچه مبارزات بزرگ‌مردان ایران در استان‌های مختلف کشور چون آیت‌الله خاتمی (ره) و آیت‌الله صدوقی (ره) در دارالعباده یزد غافل شود؛ چرا که به گفته امام (ره) مرحوم خاتمی شخصیتی بزرگ و ملی در دوران خود بود.

 

وی افزود: شهدا میوه‌های درخت انقلاب و علما ریشه‌های این انقلاب‌اند؛ لذا همان‌گونه که رسانه ملی به تاریخ و فرهنگ شهادت در هشت سال دفاع مقدس توجه دارد در کنار آن باید از زندگی‌نامه و فضایل اخلاقی روحانیت آن زمان همچون آیت‌الله سیدروح‌الله خاتمی و امثال ایشان برای شناساندن به جوانان انقلابی برنامه‌ریزی بهتری داشته باشد.

 

گفتنی است پیش از این مراسم؛ بر سر تربت این روحانی مبارز در گلزار شهدای اردکان مراسم یادبودی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار گردید.