نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی پور برگزارشد.
 
 امام جمعه موقت اردکان در خطبه اول ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، به آیات سوره ی آل عمران اشاره کرد و گفت: همانندی که خداوند در قرآن کریم فرموده است چیزهای دنیوی همانند پول و دیگر موارد فقط متعلق به این دنیا هستند ولی نعمات بی پایان در جهان آخرت است که فقط پرهیزکاران یعنی کسانی که تقوای الهی، استقامت، خضوع، صبر و انفاق دارند میتوانند بدان دست یابند.یک پرهیزکار واقعی با تمام موجود از خداوند پیروی میکند و فقط به زبان و ظاهر بسنده نمی کنند.
 
وی سپس به برخی از اسراف ها در زمینه بیت المال اشاره کرد و گفت: همه افراد و مسئولین از جمله مسئولین رده بالا باید در حفظ حریم بیت المال بکوشند اما متاسفانه امروز شاهد ضایع کردن پول بیت المال همانند زمین خواری و اختلاس هستیم. ما اخباری را می شونیم که فلان فرد چندین میلیارد اختلاس کرده است، سوال مردم نیز این است که مسئولین و قوه های اجرایی کشور چه کار کمی کنند؟ چرا قوه های کشور از ابتدا در مقابل این فعالیت های نمی ایستند تا کار به اینجا نکشد؟ ما باید همانگونه که در امور بهداشتی معتقد به پیشگیری هستیم باید مسئولین نیز در امور مالی و بیت المال کشور نهایت دقت خود را به کار ببرند تا شاهد این اتفاقات در امور اقتصادی کشور نباشیم و مسئولین امر بدانند در این جهان در مقابل خانواده های بزرگوار شهدا و تمام مردم و هم در جهان آخرت در پیشگاه پروردگار باید جوابگو باشند.
 
امام جمعه موقت اردکان در ادامه به یکی دیگر از ویژگی های پرهیزکاران اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت هایی که موجب قرب الهی می شود شب بیداری است که البته کار سختی است و الحمدلله نماز صبح در مساجد شهرستان اردکان به خوبی و با حضور مردم خوانده می شود اما این تعدادی که وجود دارد قابل رضایت نیست و امیدواریم تا رونق این نمازها بیشتر شود.
 
حجت الاسلام حسینی پور در خطبه های دوم، ضمن اشاره به روز نیروی دریایی گفت: دشمنان این نظام در هشت سال دفاع مقدس قصد داشتند نیروی دریایی ما را نابود کنند اما سربازان و دلیرمردان این عرصه ضربات سختی به آنها وارد کردند و ما با وجود این نیروها بود که ما موفق به حفظ شریان حیاتی نفت در هشت سال دفاع مقدس شدیم و الحمدلله امروز نیز نیروی دریایی ما چنان نیرومند شده است که قدرت ساخت ناو هواپیمابر را دارد.
 
وی سپس به مسئله حملات تروریستی پاریس اشاره کرد و گفت: چند سال است که غربی ها داعش را به جان مسلمانان انداخته است و بارها نیز مسئولین کشور ما به خصوص رهبرمعظم انقلاب اخطار داده بودند که این تروریست ها روزی دامن گیر خود شما می شوند که هفته گذشته این حرف در پاریس تعبیر شد و البته پایتخت دیگر کشور ها نیز در معرض خطر داعش قرار دارند. امام جمعه موقت اردکان از رفتار دوگانه غرب انتقاد کرد و گفت: در همان زمانی که در پاریس بمب گذاری شد در بیروت نیز چنین اتفاق افتاد اما غرب کاملا سکوت کرد آیا خون شما رنگین تر است؟ علاوه بر لبنان در حدود 5 سال است که سوریه در خط مقدم جبهه مبارزه با داعش بود اما نه تنها غرب سوریه را حمایت نکرد بلکه پشتیبان تروریست ها بود و اگر تدبیر رهبر معظم انقلاب نبود قطعا نقشه های آنها در یمن و سوریه برآورده می شد.
 
وی سپس به دخالت کشور روسیه پرداخت و گفت: ارتش روسیه در مسئله سوریه دیر وارد کار شد و باید 12 سال پیش یعنی زمانی که کاروان اسناد سوریه در بغداد زده شد باید در آن زمان روسیه وارد مسائل منطقه می شد و عکس العمل نشان میداد اما امروز که متوجه شدند اوضاع به ضرر آنها پیش میرود، وارد کار شده اند که البته ما از این کار حمایت می کنیم و آنرا به فال نیک می گیریم.
 
حجت الاسلام حسینی پور افزود: متاسفانه مسئله داعش انحرافات فکری را بین جوانان بوجود آورده است که علمای جهان اسلام و به خصوص اندیشمندان اهل تسنن باید سریعا وارد کار شوند و در مقابل آنها بایستند که قطعا این کار مدت زمان زیادی را می گیرد.
 
وی سپس به پیاده روی اربعین اشاره کرد و گفت: میلیون ها دل عاشق روانه کربلا هستند و حتی کسانی هم که در این راه قدم نگذاشته اند دلشان همراه با این کاروان عظیم است و طبق برخی آماری که اعلام شده است امسال 20 میلیون عزادار در کربلا حضور خواهند داشت که البته تعجب همه جهان به خصوص رسانه های غرب را در پی داشته است البته بعضی مسائلی همچون مشکل اسکان عزاداران وجود دارد که ما انتظار داریم همانگونه که مسئولین عزیز برای آن راه حلی پیدا کنند.زیارت پیاده امام حسین (علیه السلام) نه تنها در میان افراد عادی بلکه حتی علمای بزرگ جهان اسلام همانند مرعشی نجفی نیز پیاده در این راه قدم گذاشته اند؛ انشالله که ما نیز بتوانیم جزئی از کشور نجات امام حسین (علیه السلام) باشیم.