جلسه بررسی مسائل و مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی اردکان با حضور تابش نماینده مردم اردکان، اسماعیلی فرماندار شهرستان اردکان، امراللهی نماینده تام‌الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در هیئت امنای استان‌های یزد، سمنان و اصفهان، رییس دانشگاه آزاد اسلامی یزد و جمعی از مسئولان شهرستان اردکان برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، محمدرضا تابش در این جلسه با اشاره به این‌که واحد اردکان از باسابقه‌ترین مراکز آموزش عالی در شهرستان اردکان است؛ به مشکلات پیش‌روی این واحد اشاره و افزود: اردکان در کشور جایگاه شاخص و شناخته‌شده‌ای داشته و دارد و این پتانسیل‌ها باید در همه‌ی عرصه‌های علمی، صنعتی و غیره در جهت توسعه‌ی این شهرستان به‌کار گرفته شود.
 
نماینده‌ی مردم اردکان، حفظ و استمرار فعالیت این مرکز آموزش عالی را دغدغه‌ مسئولین شهرستان عنوان نمود و گفت: عدم صدور مجوز راه‌اندازی رشته‌های جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر، یکی از علل مشکلات به‌وجودآمده در این دانشگاه است که لازم است مسئولان دانشگاه آزاد نگاه ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند و در شهرستان نیز تلاش مضاعفی برای پیگیری مشکلات و همچنین استفاده از توان خیرین برای پیشبرد طرح‌های عمرانی این واحد آموزشی شود.
 
در ادامه، فرماندار اردکان نیز با تأکید بر پتانسیل بالای علمی در شهرستان خاطرنشان ساخت: کمبود دانشجو و مشکلات مالی و عمرانی و عدم استفاده مطلوب از توان خیرین، از چالش‌هایی است که این دانشگاه با آن روبه‌روست که بعضاً برخی از این مشکلات در سطح کشور نیز وجود دارد و برخی نیز باید در مباحث مدیریتی جستجو نمود.
 
حسین اسماعیلی با اشاره به رشد صنعتی اردکان، یکی از نیازهای اساسی شهرستان را در حال حاضر، پیوند عمیق‌تر صنعت و مراکز آموزش عالی برشمرد و گفت: اخذ رشته‌های مرتبط با صنعت می‌تواند علاوه بر رونق‌بخشی مجدد به این دانشگاه، نیازهای شهرستان به نیروی انسانی آموزش‌دیده را نیز برآورده سازد.
 
در این جلسه، پس از بحث و تبادل نظر و با قول مساعد امراللهی، نماینده تام‌الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، مقرر شد مجوز 4 رشته‌ی تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشگاه آزاد اردکان صادر گردد.