«هادی مقیمی» مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد به همراه معاونین و کارشناسان این اداره کل به مناسبت روز ملی روستاها از بخش مرکزی اردکان و روستاهای تابعه بازدید به عمل آورد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، مقیمی در ابتدای این بازدیدها با حضور در بخشداری مرکزی اردکان ضمن دیدار با «کمال حلوایی» بخشدار مرکزی اردکان، طی سخنانی ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته در مدت اخیر، این بخش را از مهمترین و توسعه یافته ترین بخش های استان خواند و گفت: خوشبختانه با پیگیری های همیشگی از طرف بخشدار و دهیاران روستاها و همچنین حمایت های همه جانبه از طرف نماینده و فرماندار محترم شاهد گسترش و توسعه ی چشم گیری در این منطقه بوده ایم که امیدواریم این حمایت ها همچون گذشته ادامه داشته باشد.
 
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری، سپس با اشاره به واقع شدن صنایع بخصوص صنایع آلاینده در بخش مرکزی اردکان، آلودگی هوا و محیط زیست را از مهمترین مشکلات این بخش خواند و افزود: واقع شدن اکثر صنایع در این بخش مشکل بیکاری جوانان جویای کار را در کل شهرستان حل کرده اما از طرفی برخی از این صنایع با  ایجاد آلایندگی مشکلات عدیده ای را برای ساکنین روستاهای همجوار این کارخانجات بوجود آورده که امیدواریم همچون گذشته عوارض آلایندگی به این روستاها و مناطق تعلق پذیرد تا با ایجاد فضاهای سبز و پارکها بتوان از مخاطرات و ضررهای این آلودگی ها کاست.
 
در ادامه ی این دیدار کمال حلوایی نیز با اشاره به موقعیت حساس جغرافیایی بخش مرکزی و طرفیت ها و پتانسیل های موجود در امر کشاورزی در این بخش، تهیه طرح هادی روستاهای چاه افضل و حسن آباد را از مهمترین طرح های  مورد نیاز و در دست اقدام بخشداری مرکزی خواند و گفت: باید با در نظر گرفتن مشکلات و آینده نگری بر طبق نیازهای مردم منطقه، نسبت به تهیه طرح هادی این روستاها اقدام گردد.
 
بخشدار مرکزی اردکان سپس با اشاره به لزوم آموزش و راهنمایی دهیاران در زمینه هزینه کرد در روستاها، گفت: دهیاران باید با توجه به نیازهای مردم در امور عمرانی،فرهنگی و اجتماعی و همچنین در نظر گرفتن طرح های هادی روستاهای خود نسبت به هزینه کرد اقدام نمایند.
 
کمال حلوایی گازرسانی به روستاهای چاه افضل و حسن آباد و صنایع ایجاد شده در کنار این روستاها را از مهمترین خواسته های مردم این روستاها خواند.
 
در ادامه این بازدید یک روزه، مقیمی به همراه حلوایی و دهیاران و اعضاهای شوراهای روستاهای تابعه به بازدید از روستاهای چاه افضل، حسن آباد، ترک آباد و پروژه احداث کارخانه آهک و شهرک حمل و نقل شهرستان پرداخته و از نزدیک در جریان مشکلات مردم این روستاها قرار گرفتند.