نشست مشترک فرماندار شهرستان اردکان با بخشدار مرکزی، شهردار، امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر احمدآباد در سالن جلسات شهرداری این شهر برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان در این جلسه «حمیدرضا تقوی» شهردار احمدآباد ضمن اشاره به اقدامات انجام‌شده از سوی شهرداری و شورای اسلامی این شهر افزود: در سال ۱۳۹۴ بودجه شهرداری احمدآباد حدود ۴۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

 

وی با اشاره به پروژه‌های در دست انجام و تکمیل‌شده در طول مدت یک‌سال گذشته این شهر گفت: طبق برآوردهای انجام‌شده حدود ۷۰ درصد از پروژه‌ها به سرانجام رسیده که بخش عمده این پروژه‌ها آسفالت و زیرسازی معابر شهری بوده است.

 

تقوی در ادامه به طرح‌های تکمیلی و آماده افتتاح در شهر احمدآباد اشاره کرد و افزود: سومین پارک محله‌ای احمدآباد، خیابان محقق داماد و دیوار ساحلی شهر نیز تکمیل شده که در دهه‌ی مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

این مقام مسئول با ابراز گلایه از عدم هماهنگی ارگان‌های حفار در اجرایی‌کردن برخی از پروژه‌ها افزود: میدان شهرداری احمدآباد با پیشرفت ۵۰ درصدی همراه بوده که علاوه بر آن ادامه خیابان امام خمینی (ره) به چوپانان در صورت اختصاص اعتبارات استانی تا آخرسال ۹۴ آماده بهره‌برداری خواهد شد.

 

در ادامه این جلسه «زارع‌پور» از اعضای شورای شهر احمدآباد خاطرنشان کرد: پدیده زمین‌خواری در محدوده قنوات، زمین‌های کشاورزی و کشتخوان‌های در مسیر احداث جاده‌ها وجود دارد که باید برخورد قاطع در این زمینه انجام شود.

 

وی در ادامه به احتمال سفر استانی رئیس‌جمهور تا پایان سال‌جاری اشاره و ابراز امیدواری کرد که در این سفر پروژه‌های خوبی برای شهر احمدآباد مصوب گردد.

 

اختصاص بودجه جهت تکمیل پروژه مجموعه فرهنگی مصلای این شهر، خرید زمین دانشگاه علمی ـ کاربردی از سوی این مرکز از آموزش و پرورش و واگذاری آن، تکمیل سالن ورزشی بانوان و همچنین مشکلات مسکن مهر و نیمه‌تمام‌ماندن این طرح در شهر احمدآباد بخش‌های دیگری از درخواست‌ها و صحبت‌های این عضو شورای شهر احمدآباد بود.

 

حجت‌الاسلام صابری امام جمعه شهر احمدآباد نیز با اشاره به اینکه مسئولان شهرستانی در برطرف‌کردن مشکلات شهرها و بخش‌های شهرستان عملکرد مناسبی داشته‌اند از تعامل خوب میان فرمانداری شهرستان اردکان با بخشداری  مرکزی و شهرداری احمدآباد تشکر کرد.

 

امام جمعه احمدآباد با اشاره به این‌که دولت با مشکلاتی از جمله مشکلات مالی روبه‌رو است؛ افزود: همه مردم و دستگاه‌های اجرایی از وضعیت مالی دولت مطلع هستند و در این راستا مدیریت شهرداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط با آن حائز اهمیت است.

 

وی یکی از راه‌های جبران کاستی‌های مالی در شهرها را برنامه‌ریزی در حوزه درآمدها بر اساس ارزش‌افزوده عنوان کرد و افزود: در حال حاضر باید تعداد پروژه‌ها را کاهش و سعی در تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام داشت.

 

حجت‌الاسلام صابری در پایان از مجموعه فرهنگی ورزشی مصلای احمدآباد به‌عنوان یک تجربه بزرگ در استان یاد کرد و خاطرنشان ساخت: این طرح عظیم می‌تواند به‌عنوان یک پایلوت برای دیگر شهرهای کشور به حساب آید.

 

«حسین اسماعیلی» فرماندار اردکان نیز اصلی‌ترین مشکل حال حاضر را تمرکز توزیع اعتبارات دانست.

 

وی با اشاره به پیشنهاداتی که برای تخصیص اعتبار به پروژه‌ها شده است؛ گفت: از جمله این پروژه‌ها مصلای احمدآباد بوده که در جلسه کمیته برنامه‌ریزی نیز مطرح شده است.

 

وی با بیان این‌که اعتبارات شهرستان اردکان به نسبت جمعیت مناسب بوده است گفت: امیدواریم از محل اعتبارات ملی بتوانیم تعدادی از پروژه‌ها از جمله مصلای احمدآباد را تأمین اعتبار کنیم.

 

فرماندار اردکان به موارد گزارش‌شده در خصوص زمین‌خواری نیز اشاره کرد و گفت: تعدادی از زمین‌ها شناسایی شده‌اند. وی بحث زمین‌خواری را به‌دلیل وجود زمین‌هایی دانست که نه جزو اراضی ملی و نه اراضی شخصی‌اند و این موضوعات در کمیته حفاظت اراضی با حضور کارشناسان مربوطه بررسی می‌شوند.