فرماندار اردکان در برنامه تلویزیونی «جشن انقلاب»
فرماندار اردکان در برنامه تلویزیونی جشن انقلاب که به همت فرمانداری اردکان و با همکاری صداوسیمای مرکز یزد و شهرداری اردکان تهیه شد؛ با تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در این شهرستان گفت: به برکت انقلاب اسلامی این دستاوردها در بخش‌های مختلف چشم‌گیر است.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی موضوع آب را از اصلی‌ترین مسائل شهرستان اردکان برشمرد و گفت: در حجم آب تولیدی شهرستان اردکان قبل از پیروزی انقلاب ۶۲۰ هزارمترمکعب بوده است که در حال حاضر این میزان به ۹۲.۷ میلیون مترمکعب رسیده است. وی با مقایسه مخازن ذخیره آب شهری گفت: حجم مخازن از هزار مترمکعب در ابتدای انقلاب به ۳۶ هزار مترمکعب رسیده است.
 
وی رسیدگی به وضعیت توسعه روستاها را از افتخارات انقلاب اسلامی و مسئولان دانست و گفت: طبق برنامه پنجم توسعه، در حال حاضر در ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان طرح هادی روستایی و بهسازی معابر صورت گرفته است و ۱۲ خانه بهداشت حتی روستاهای این شهرستان مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.
 
وی با اشاره به فعالیت ۷ پایگاه اورژانس در شهرستان گفت: در حال حاضر ۱۰ مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی خدمات جامع سلامت، ۱۲ خانه بهداشت و بیمارستان ۱۸۴ تخت‌خوابی ضیایی اردکان مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.
 
مقیمی با بیان این‌که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد مشترکان برق در اردکان ۴ هزار خانوار بوده است؛ این میزان را در سال‌جاری ۴۷ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: خوشبختانه با اقدامات خوبی که صورت گرفته تمام روستاییان نیز از نعمت برق بهره‌مند شده‌اند.
 
فرماندار اردکان اعلام داشت: ۹۷ درصد اماکن شهر اردکان و ۸۲ درصد روستاها تا امروز از نعمت گاز برخوردارند و از ۳۲ هزار و ۷۵ مشترک گاز در شهرستان اردکان، ۲۹ هزار و ۹۵ مشترک شهری و ۲ هزار و ۹۸۰ مشترک روستایی‌اند. وی تصریح کرد: ۲۰ روستا در اردکان از نعمت گاز بهره مند هستند و در سال آینده ۴ روستای دیگر نیز از این نعمت بهره‌مند خواهند شد.
 
وی با تقدیر از تلاش‌های صورت‌گرفته در دهه‌های اخیر برای توسعه صنعتی شهرستان گفت: در حال حاضر بیش از ۲۳۰ واحد صنعتی در سطح ملی و فراملی در اردکان مشغول فعالیت هستند و این شهرستان پس از انقلاب اسلامی به یکی از قطب‌های فولاد کشور و بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات کنجدی تبدیل شده است.
 
نماینده عالی دولت با بیان این‌که قبل از پیروزی انقلاب تنها شش باب مدرسه در شهرستان اردکان وجود داشته؛ افزود: احداث بیش از ۱۱۰ مدرسه در کل شهرستان از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در این منطقه است.
 
فرماندار اردکان با برشمردن ویژگی‌های مردم اردکان، گفت: تقدیم بیش از ۴۲۰ شهید، ۱۰۰۰ جانباز و ۹۱ آزاده در اردکان به انقلاب نشانه دل‌بستگی و فداکاری مردم این دیار به نظام است.
 
وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره سرداران شهید عاصی، زفاک، دهستانی، حسینی پور، شابلی، افخمی، فتاحی، جزایری (حنیف) و فتحی گفت: این سرزمین همواره مهد رشد اندیشمندان و عالمان بزرگ و تأثیرگذار بوده است که از این میان می‌توان به استاد بزرگ اخلاق حضرت آیت‌الله خاتمی (ره)، مرحوم آیت‌الله میرصالح اردکانی، مجدالعلما، صدرالفضلا، آیت‌الله محقق داماد، آیت‌الله فکور، آیت‌الله فرساد، آیت‌الله فاضل اردکانی، حاج ملامحمد حائری، آیت‌الله بهجتی، دکتر رضا داوری اردکانی فیلسوف و اندیشمند بزرگ ایرانی، سیدمصطفی محقق داماد و... را نام برد.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال به برکت انقلاب اسلامی و تلاش‌های دولت تدبیر و امید پروژه‌های متعددی در حوزه‌های عمرانی، آموزشی، صنعتی، کشاورزی و... در شهرها و روستاهای شهرستان اردکان افتتاح می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها، چند مجتمع صنایع غذایی کنجدی، ۱۲ سایت 4G برای توسعه و بهبود ارتباطات اینترنتی، مرمت بناهای تاریخی و ایجاد کمپ گردشگری، پروژه‌های توسعه زیرساخت‌ها نظیر گازرسانی، آب رسانی و برق رسانی، احداث مدارس و اجرای طرح هادی روستاها، اجرای رینگ شهری و میدان‌ها و... است.
 
وی اضافه کرد: تعداد این پروژه‌ها به بیش از ۸۴ مورد رسیده و برای افتتاح آن‌ها اعتباری حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
 
مقیمی یادآور شد: در هفته دولت امسال هم بیش از ۶۵ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۶۶ میلیارد تومان افتتاح شده بود.