فرماندار اردکان در همایش «یاس سفید»
صبح امروز، همایش «یاس سفید» با هدف بررسی آسیب‌های اجتماعی و اشتغال خانگی برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی در کانون شهید مدرس شهر اردکان برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی در این همایش با تبریک میلاد پیامبر مکرم اسلام (ص) و مؤسس مذهب جعفری، با تقدیر از برگزاری این همایش گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید ابتدا خانواده‌ها، مردم و مسئولان را آگاه و سپس به کمک آنان به مقابله و پیشگیری از این آسیب‌ها بپردازیم.
 
فرماندار اردکان تبعات آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه را بسیار مخرب توصیف کرد و گفت: اعتیاد، فساد اخلاقی، طلاق و... از مهم‌ترین آسیب‌هایی است که در جامعه ما با آمار نگران‌کننده‌ای وجود دارد و باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.
 
وی نقش آموزش پیوسته و مداوم در سنین کودکی تا بزرگسالی را در جلوگیری از رشد و گسترش این معضلات بسیار مهم ارزیابی کرد و آن‌گاه با تأکید بر نقش آموزش و پرورش در این حوزه گفت: باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و مراقبتی کودکان و نوجوانان را از این آسیب‌ها دور نگه‌داشت.
 
هادی مقیمی با بیان این‌که اشتغال و کسب درآمد تا حدود زیادی می‌تواند در این خصوص راهگشا باشد؛ به برنامه‌های سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی اشاره و خاطرنشان کرد: توسعه مشاغل خانگی و ایجاد کارگاه‌های کوچک و حمایت از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی منجر به توانمندی و استقلال مالی خانواده‌های کم‌بضاعت و جلوگیری از بروز آسیب‌ها خواهد شد.
 
وی هدف از ایجاد این کارگاه‌ها را پایداری خانواده‌ها عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های ذی‌ربط باید با پرهیز از موازی‌کاری در این حوزه، برنامه‌های آموزشی و تربیتی خود را تقویت کنند؛ چراکه آموزش، مؤلفه اصلی در کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی است.