بهروز شهابی‌زاد خبر داد:
فرماندار اردکان در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی مراسم دهه آخر ماه صفر در روستای توت از توابع بخش خرانق اردکان گفت: توجه به نظم و شکوه این مراسم با توجه به استقبال گسترده مردم باید مدنظر تمام دستگاه‌ها باشد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان بهروز شهابی‌زاد با اشاره به شرایط خاص و کم‌نظیر روستای توت در زمینه برگزاری تعزیه، از آن به عنوان یک روستای گردشگری مذهبی یاد کرد و افزود: در این خصوص برای هماهنگی بیش‌تر، کمیته‌های آب، فرهنگی، انتظامی، ترافیک و... تشکیل شده است.
 
وی مسئله استقرار موکب‌ها در مسیر رفت‌وآمد را با توجه به تردد زیاد مردم از سراسر استان حائز اهمیت برشمرد و ضمن تأکید بر لزوم اخذ مجورهای لازم ازسوی پلیس‌راه و اداره راهداری بیان داشت: تنها ۳ مورد از موکب‌های سال گذشته ازلحاظ ترافیکی مورد تأیید بوده‌اند.
 
فرماندار اردکان همچنین توجه به بهداشت و مسائل درمانی را خواستار شد و افزود: نمایندگانی از شبکه بهداشت برای بازرسی و نظارت بر عملکرد موکب‌ها، ایستگاه‌های صلواتی، آشپزخانه‌ها و کشتارگاه‌های مستقر در طول مسیر و داخل روستا تعیین می‌شوند.
 
گفتنی است در ابتدای این نشست، بخشدار خرانق و اعضای کمیته‌ها و دستگاه‌های مربوطه به ارائه گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته پرداختند.
 
هرساله در ایام پایانی ماه صفر، مراسم تعزیه‌خوانی در روستای توت از توابع بخش خرانق برگزار می‌شود و جمعیتی بالغ بر یک‌صد هزار نفر در این ایام در این مراسم شرکت می‌کنند.