هادی مقیمی در کارگروه توسعه فرهنگی شهرستان اردکان
کارگروه توسعه فرهنگی شهرستان اردکان صبح امروز به ریاست فرماندار اردکان تشکیل جلسه داد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی در این جلسه با تأکید بر ضرورت فعال‌سازی تشکل‌های مردمی، توجه به توسعه فرهنگی ـ اجتماعی را امری مهم خواند و گفت: حفظ و احیای ارزش‌های فرهنگی محلات موجب تقویت حس همگرایی، همکفری و مشارکت در مردم می‌شود.
 
فرماندار اردکان توجه به تحکیم بنیان خانواده به عنوان اولین و مهم‌ترین تشکل زندگی هر فرد را ضروری دانست و گفت: اگر بنیان زندگی فرد در خانه به درستی گذاشته شود؛ فرزندانی مشارکت‌جو، مسئولیت‌پذیر و آگاه، آینده بهتری را برای کشور رقم خواهند زد.
 
وی با عنوان این مطلب که هیچ محله‌ای رقیب محله‌ای دیگر نیست؛‌ افزود: شناسنامه محلات برگ‌هایی دارد و از مهم‌ترین برگ‌های این شناسنامه، آثار تاریخی و میراث فرهنگی آن‌هاست و باید بکوشیم اصالت فرهنگی و تاریخی محلات دچار خدشه نشود.
 
مقیمی خاطرنشان کرد: البته ضمن توجه به محلات، باید همواره نگاهی کلی و کلان به شهرستان داشته باشیم و مسائل با حول محور تقویت هویت شهرستان اردکان دنبال کنیم.
 
وی گفت: بزرگداشت شخصیت‌های شاخص و تأثیرگذار اردکان در قالب برنامه‌های محله‌ای از مهم‌ترین اقداماتی است که در کمیته‌های محلات باید مدنظر قرارگیرد.
 
فرماندار اردکان با بیان این‌که کمیته‌های محلات تأثیر بسزایی در تسریع و تشهیل اجرایی‌شدن طرح‌ها دارند؛ افزود: این کمیته‌ها مبنای جداسازی مردم و دولت نیستند؛ بلکه در تلاشیم با بهره‌گیری از افراد فعال و پی‌گیر در محلات، نقشه راه را برای فعالیت‌های گسترده‌تر فرهنگی در محلات مختلف ترسیم و تعریف کنیم.
 
وی اجرای هفتگی طرح «بانوی شاد» در نیمه دوم سال‌جاری تاکنون را در همین راستا و با هدف مشارکت بانوان عنوان کرد و گفت: امیدواریم با تشکیل کمیته‌ها در محلات ۹ گانه شهر اردکان و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، گام بزرگی در جهت ارتقای نشاط اجتماعی و گسترش فرهنگ برداریم.