با حضور فرماندار اردکان انجام شد:

فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان اردکان با حضور در مؤسسه خیریهٔ حضرت ابوالفضل (ع) ضمن افتتاح نمایشگاه و فروشگاه توانمندی‌های مددجویان بهزیستی شهرستان، از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان رئیس اداره بهزیستی اردکان در حاشیهٔ این مراسم، هدف از برپایی این نمایشگاه را شناساندن هنر معلولان و توانمندی‌های آنان ذکر کرد.

 

امیرولی عضدزاده افزود: کمک به اشتغال پایدار و ایجاد درآمد برای مددجویان و همچنین ایجاد بستری برای عرضه و فروش محصولات تولیدی معلولان از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

 

وی با اشاره به اینکه اشتغال معلولین یکی از دغدغه‌های دولت است؛ افزود: این مسئله از دو جنبهٔ اقتصادی و روانی تأثیر بسیار زیادی در افزایش اعتماد و عزت‌نفس معلولین دارد.

 

رئیس بهزیستی اردکان، معرفی توانمندی معلولان و مددجویان بهزیستی را با راه‌اندازی نمایشگاه‌های مختلف یکی از راه‌های اشتغال‌زایی عنوان کرد و گفت: به‌منظور معرفی توانمندی‌های معلولان بهزیستی شهرستان اردکان نمایشگاه صنایع‌دستی و توانمندی مددجویان برپاشده است.

 

عضدزاده تولیدات ارائه‌شده در این نمایشگاه را حاصل فعالیت و دسترنج تعدادی از افراد توان‌خواه در اردکان دانست و گفت: در این نمایشگاه صنایع‌دستی هنرجویان بهزیستی در قالب گلیم‌بافی، تابلو فرش، قالی‌بافی، عروسک‌سازی، گلدوزی، خیاطی، گل‌سازی، گونی‌بافی، قلاب‌بافی و میل بافی ارائه‌شده است.

 

نمایشگاه آثار توانمندی‌های معلولین در اردکان در محل کارگاه تولیدی حمایتی معلولین کوثر و با همکاری مراکز بهزیستی (مراکز توان‌بخشی آموزشی جسمی حرکتی سعادت، خانواده و کودک کم‌شنوا و ناشنوا رها، مرکز ذهنی راه تربیت، حرفه‌آموزی مریم و کارگاه‌های تولیدی حمایتی کوثر و طلوع) به همراه انجام آزمون رایگان غربالگری تنبلی چشم، مشکلات حرکتی و گفتاری کودکان و مشاوره به خانواده‌ها به مدت یک هفته، پذیرای علاقه‌مندان به صنایع‌دستی و هنر مشاغل خانگی است.