صبح امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح ۴۵ کیلومتر از باند دوم محور اردکان چوپانان در جمع خبرنگاران گفت: محور اردكان - چوپانان مستقیم‌ترین مسیر از جنوب به سمت شمال كشور است.
 
 
عباس آخوندی افزود: این پروژه بخشی از مسیر ۱۶۰ کیلومتری اردکان – چوپانان است که با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان افتتاح شده است.
 
 
وزیر راه و شهرسازی هدف از اجرای این طرح را برقراری ارتباط میان‌بر عنوان کرد و اظهار داشت: با این اتصال کاهش قابل ملاحظه‌ ۳۰۰ کیلومتری در حد فاصل شهرهای یزد و استان‌های شمالی کشور اتفاق خواهد افتاد.
 
 
آخوندی خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در مصرف سوخت و  انرژی، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل شبکه راه در محدوده حوزه نفوذ طرح، کاهش آمار سوانح و تصادفات جاده‌ای در ابعاد منطقه‌ای و ملی از دیگر اهداف این طرح است.
 
 
وی افزود: همزمان با افتتاح طرح بزرگراه اردکان - چوپانان، ۴۴ کیلومتر از محور تفت - ابرکوه – سورمق یزد به سمت اقلید افتتاح می‌شود که کریدوری قطری محسوب شده و جنوب‌غرب کشور را به شمال‌شرق متصل می‌کند.
 
 
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: استان یزد دارای دو پروژه ریلی مهم است كه احداث خط دوم ریلی بافق به اصفهان به طول ۵۰۰ كیلومتر در حال اجراست.
 
 
آخوندی تصریح کرد:  با توجه به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر توسعه حمل‌ونقل حومه‌ای در كشور، تلاش داریم ارتباط ریلی یزد و حومه را برقرار نماییم.
 
 
فرماندار اردکان نیز در این مراسم با بیان این‌که شهرستان اردکان با ۲۴ هزار کیلومترمربع، ۳۱ درصد مساحت استان را تشکیل داده است؛ گفت: وجود سه پلیس‌راه از مجموع ۵ پلیس‌راه استان در این شهرستان نشان از گستردگی شبکه خطوط جاده‌ای در این منطقه دارد که نیازمند توجه ویژه است.
 
 
هادی مقیمی افزود: این مسیر، جنوب و شمال کشور را به هم متصل می‌کند و با توجه به سیاست‌های دولت تدبیر و امید و وزارت راه و شهرسازی، لازم است پیش‌بینی‌های لازم برای دوبانده‌شدن این مسیر انجام شود.
 
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان با تقدیر از تخصیص اعتبارات برای تکمیل جاده اردکان - حاجی‌آباد و درند - مزرعه میرها گفت: انتظار می‌رود عملیات اجرایی پاسگاه مصوب این مسیر آغاز شود.
 
 
گفتنی است این پروژه صبح امروز با حضور استاندار یزد، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار اردکان و جمعی از مسئولان استان و شهرستان افتتاح شد.