در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی و نظامی اردکان
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر روز شنبه در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای انتظامی و نظامی این شهرستان افزود: نیروهای انتظامی اجازه ندهد عده‌ای به بهانه تکمیل قانون و انجام کار فرهنگی از اجرای قانون دور شوند.
 
وی با بیان این‌که موضوع امنیت مسئله ویژه‌ای است که در دین اسلام به آن اهمیت داده شده اظهار کرد: امنیت تنها چیزی است که مردم بصورت ملموس آن‌را درک می‌کنند.
 
شاکر با اشاره به این‌که امنیت فقط امنیت جسمی نیست بلکه امنیت روحی و معنوی نیز بسیار مهم است ادامه داد: مردم نجیب و با فرهنگ اردکان مدتی است که از سر و صدای نیمه‌شب و ظواهر و بدحجابی‌ها در سطح شهرستان ناراضی هستند.
 
شاکر اظهار امیدواری کرد نیروی انتظامی با کمک دیگر ارگان‌ها این آزار و اذیت را از میان بردارند و رضایت مردم را کسب کند.
 
فرماندار اردکان نیز در این مراسم ضمن تسلیت به مناسبت حادثه منا و نیز تبریک عید غدیر خم به مسلمین جهان، هفته نیروی انتظامی را یادآور زحمات و رشادت‌های نیروهای خدوم و زحمت‌کش انتظامی خواند و گفت: برای حفظ امنیت و انضباط جامعه باید جان‌فشانی کرد.
 
حسین اسماعیلی شهادت‌طلبی را ویژگی ذاتی نیروهای نظامی و انتظامی کشور خواند و افزود: ویژگی ارزش‌مند قشر خدوم نظامی و انتظامی موجب افزایش اعتماد مردم به آنان شده است.
 
فرمانده انتظامی اردکان هم در این مراسم یکی از پایه‌های جمهوری اسلامی ایران را امنیت خواند که توسط نیروی انتظامی تأمین می‌شود و نیروی انتظامی از نهادهایی است که در نظم بخشیدن به امور داخلی می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.
 
وی با اشاره به این‌که نتیجه این تحکیم و استواری امنیت ملی به تقویت نیروی انتظامی وابسته است اظهار کرد: هر گونه ضرری که متوجه نیروی انتظامی شود بر امنیت ملی تأثیر دارد.
 
فرمانده انتظامی اردکان در ادامه با بیان این‌که در شهرستان نیروی انتظامی وظیفه تولید امنیت در 24 هزار کیلومتر مربع از وسعت سرزمین ایران را برعهده دارد اضافه کرد: بدلیل موقعیت خاص و وجود مراکز حساس صنعتی و مسایل فرهنگی انتظارات ویژه و بالاتری نسبت به سایر شهرستان‌های استان یزد از سوی مردم و مسئولان احساس می‌شود.
 
صادقیان با اشاره به این‌که در سالی که گذشت سال انتظامی مثبتی داشته‌ایم تصریح کرد: قریب به 275 کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی در اردکان کشف و نسبت به مدت مشابه سال قبل 15درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: کشف 357 قطعه تجهیزات دریافت ماهواره، دستگیری 845 نفر از اتباع غیرمجاز خارجی که نسبت به سال قبل 28درصد افزایش داشته و نیز کشف 111 هزار لیتر سوخت قاچاق که نسبت به سال قبل 142 درصد فراوانی رشد داشته از جمله اقدامات این ارگان بوده است.
 
فرمانده انتظامی اردکان تصریح کرد: دستگیری 315 نفر از متهمان مبارزه با مواد مخدر و نیز کاهش سرقت‌ها در شهرستان که با برنامه‌ریزی و همکاری دیگر ارگان‌ها، کاهش 21 درصدی تصادفات درون‌شهری، 16درصد تصادفات برون‌شهری، کاهش 24درصدی مجروحین درون‌شهری و نیز کاهش 35درصدی مجروحین برون‌شهری در اردکان از دیگر دستاوردهای این نیرو در سال جاری بوده است. 
 
این مسئول افزود: تصادفات فوتی درون‌شهری 14درصد و تصادفات فوتی برون‌شهری 4درصد کاهش یافته است و با برنامه‌های که پلیس راهور در پیش رو دارد امیدواریم این آمار کاهش یابد.
 
از تعدادی از عوامل انتظامی و نظامی در این مراسم قدردانی شد.