فرماندار اردکان در دیدار با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخش عقدا
فرماندار اردکان در دیدار با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی بخش عقدا گفت: ایجاد تحول و رونق در روستاها از اهداف بزرگ و ارزشمند دولت تدبیر و امید است و توسعه عمرانی روستاها از مهم‌ترین سیاست‌هایی است که بخشداران، شوراهای اسلامی روستاها و دهیاران باید با جدیت آن را دنبال کنند.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی دهیاران را متولی و رابط مردم روستاها با مسئولان شهرستان دانست و افزود: ارتقای رفاه مردم با اجرای طرح‌های کارشناسی‌شده و مصوب از مسائلی است که دهیاران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
 
وی با تأکید بر این‌که باید با ایجاد امکانات و تسهیلات، ضمن بهبود وضعیت زندگی در روستاها، از مهاجرت روستاییان و کاهش جمعیت روستاها جلوگیری شود؛ توجه به مبلمان روستایی و زیباسازی آن را ضروری دانست و تصریح کرد: باید اولویت برنامه‌های عمرانی دهیاران توجه به این مسئله باشد.
 
نماینده عالی دولت در شهرستان اردکان بر ضرورت توجه به قانون در ساخت‌وسازهای روستایی تأکید کرد و گفت: با منابع کنونی دولت ۳۵ سال برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام زمان نیاز است و لذا پی‌گیری تکمیل این پروژه‌ها باید مدنظر دهیاران قرار گیرد.
 
فرماندار اردکان خاطرنشان کرد: دهیاران باید با استفاده از نظر کارشناسان بنیاد مسکن و سازمان نظام مهندسی بر ساخت‌وساز در روستاها نظارت دقیق داشته و دستورالعمل جامعی را برای نوع مصالح مجاز و متناسب در ساخت‌وسازهای روستایی تدوین نمایند.
 
وی اضافه کرد: در صورت نظارت صحیح و دقیق بر این ساخت‌وسازها؛ حجم پرونده‌های کمیسیون ماده ۹۹ کاهش چشم‌گیری خواهد یافت.
 
ارائه بودجه در زمان مقرر و نیز خلعید زمین‌هایی که برای ساخت‌وساز اقدام نکرده‌اند؛ از دیگر موضوعاتی بود که فرماندار اردکان بر آن‌ها تأکید کرد.