به مناسبت هفته دولت

بازدید فرماندار اردکان از انجمن حمایت از معلولین شهرستان اردکان

بازدید فرماندار اردکان از انجمن حمایت از معلولین شهرستان اردکان

فرماندار اردکان با همراهی دادستان و تعدادی از مسئولین شهرستان از انجمن حمایت از معلولین شهرستان اردکان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، حسین سبزواری در این بازدید، ضمن قدردانی از مجموعه کارکنان این انجمن، تمامی اقدامات صورت گرفته جهت احقاق حقوق معلولان را ستودنی دانست.

وی با اولویت دانستن حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و درمانی گفت، زمان و انرژی دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های غیر دولتی باید مصروف در اصل خدمت رسانی شود.

ایشان با تأکید بر تعهدات اجتماعی صنایع افزود، تخصیص منابع پایدار با هدف حمایت‌های همه جانبه از این مراکز در دستور کار فرمانداری است.

عالی‌ترین مقام مسئول شهرستان با کافی ندانستن اقدامات صورت گرفته در شهرستان برای جامعه معلولان، بر لزوم ساماندهی مشکلات و تجمیع نیازهای شهرستان تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به جمعیت رو به افزایش سالمندان در شهرستان، پیش بینی فوری زیرساخت‌های لازم را ضروری دانست.

مدیر عامل انجمن حمایت از معلولان اردکان نیز در این بازدید، مناسب سازی معابر شهری، نبود فضای مناسب برای پوشش فعالیت‌های کاردرمانی، کمبود وسایل توانبخشی و کمک توانبخشی، هزینه‌های گزاف تعمیر و استهلاک وسایل کمک توانبخشی از قبیل ویلچر، عصا، واکر، دستگاه اکسیژن ساز و از همه مهم‌تر، نبود وسیله حمل و نقل مناسب سازی شده جهت ایاب و ذهاب معلولان را از مهمترین دغدغه‌ها و مشکلات معلولان به ویژه معلولان ضایعه نخاعی شهرستان عنوان کرد.

ناهید حشمتی در پایان از گروه‌های جهادی در حوزه سلامت و نیز شورای زکات شهرستان خواست تا همکاری لازم را با این انجمن در راستای بهبود شرایط زندگی خانواده‌های این عزیزان داشته باشند.

رئیس بهزیستی اردکان در ادامه، گزارشی از آمار معلولین شهرستان ارائه کرد. بر این اساس، جمعیت معلولین شهرستان اردکان ۱۷۳۲ نفر است که از این تعداد ۴۰ نفر معلول ضایعه نخاعی هستند . درحال حاضر ۶ موسسه و ۱۳ مرکز در شهرستان در حوزه توانبخشی و ارائه خدمات به معلولین تحت نظارت بهزیستی اردکان در حال فعالیت می‌باشند.