فرماندار اردکان:

فرماندار اردکان گفت: بنیاد فرزانگان می‌تواند زمینه‌های نشاط و شور اجتماعی و توانمندسازی سالمندان را فراهم کند‍.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی در نشست اعضای بنیاد فرزانگان اردکان افزود: قشر سالمند جزو اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده و نیازمند توجه ویژه هستند، لذا باید با تلاش و فرهنگ‌سازی نسبت به حذف باور ناتوانی سالمندان و نهادینه نمودن این باور که سالمندان ناتوان نیستند، اقدام شود.

 

وی اضافه کرد: هدف از تشکیل بنیاد، پرکردن اوقات فراغت و توانمندسازی سالمندان با تأکید بر مشارکت جامعه و مشارکت همگانی مردم است.

 

فرماندار اردکان تصریح کرد: بنیاد فرزانگان یک مؤسسه مردمی و فرهنگی بوده که هدفش ایجاد روحیه شادابی و نشاط در سالمندان، پرکردن اوقات فراغت و درنتیجه ارتقای سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالمندان است.

 

مقیمی اظهار داشت: اکنون ۹ درصد از جمعیت اردکان را سالمندان تشکیل می‌دهند و پیش‌رفتن جامعه به سمت سالمندی موجب می‌شود که در این بخش سیاست‌گذاری‌هایی هم انجام شود.

 

وی یادآور شد: ایجاد بنیاد فرزانگان هم در همین راستا بوده و به‌منظور حفظ جایگاه سالمندان، توانمندسازی و توانمند کردن سالمندان به فعالیت می‌پردازد.

 

مدیرعامل بنیاد فرزانگان اردکان نیز افزود: این بنیاد امسال با حضور مدیرکل سازمان بهزیستی و مقامات شهرستان به‌طور رسمی افتتاح شد.

 

سیده ماهرخ هاشمی به بالا رفتن سن افراد جامعه و رسیدن اکثریت به بالای ۶۰ سال اشاره کرد و گفت: باید بستری آماده شود که این افراد در معرض کمترین خطرات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی قرار داشته باشند.

 

وی ادامه داد: این بنیاد با هدف‌های متعدد کار خود را با تشکیل چهار کمیته، ورزش، امور رفاهی، توانمندسازی و آموزش و فرهنگی شروع کرده است.

 

هاشمی یادآور شد: از آبان ماه سال ۹۷ نسبت به عضوگیری از میان سالمندان و بازنشستگان و ارائه خدمات به این قشر از جامعه مبادرت نمودیم.