امام جمعه اردكان؛

به گزارش اتاق خبر اردکان به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه یزد در اردکان،  حجت الاسلام و المسلمین "سید اسماعیل شاکر" در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با ابراز تاسف از سوء مدیریت آل سعود در فاجعه غم‌بار منا، به دستورات اسلام مبنی بر اهمیت فریضه حج در راستای استحکام دین مبین اسلام و تاکیدات احادیث و روایات مختلف اشاره كرد.

وي خاطرنشان کرد: حادثه منا خاطر جمیع مومنان را جریحه‌دار کرد و باعث شد که دید مردم نسبت به مدیران و برگزار کنندگان مراسم حج به کلی تغییر کند.

وی افزود: این بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی حکومت آل سعود نباید باعث شود که اهمیت فریضه ارزشمند حج پایین بیاید، چرا که هدف سعودی‌ها نیز کم ارزش جلوه دادن، نا‌امن كردن حرم امن الهی و بی‌میل کردن شیعیان و مسلمانان دیگر کشورها به اعمال حج و حضور در خانه خداست.

حجت الاسلام شاکر در ادامه جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اردکان موضوع جلسه را ایرادات وارده بر نحوه برگزاری مراسم مذهبی تعزیه در زمان‌های غیرمرتبط در طول سال عنوان و اظهار كرد: متاسفانه چندسالی است که در شهرستان اردکان در طول سال و در مناسبت‌های غیر عرف، گروه‌های تعزیه‌خوانی به برگزاری مراسم می‌پردازند که متاسفانه اصلاً خوشایند مردم و مسئولان نيست.

وی به عنوان پشنهاد نيز افزود: به نظر مي‌رسد اگر مراسم برگزاری تعزیه‌خوانی را به زمانی خاص که همه شهر در عزا و حزن به سر می‌برند مثل ایام محرم و صفر و ایام فاطمیه محدود کرد، بسیار مناسب‌تر است تا زمانی که در مناسبت‌های مختلف و غیرمرتبط حتی زمان اعیاد و شادی مردم به برگزاری این مراسم بپردازند.

"حسین اسماعیلی"  فرماندار شهرستان اردكان نيز در اين نشست گفت: بي‌تدبیری و بی‌کفایتی آل سعود، بزرگترین اعیاد امسال مسلمانان و شیعیان جهان را به عزا تبدیل کرد.

وي خاطرنشان کرد: کوتاهی و قصور حکومت عربستان سعودی که در سال‌های قبل نیز مشهود بوده، غیرقابل چشم پوشی است تا جایی که امسال با بی‌برنامگی و بی‌توجهی باعث کشتار جمعی از انسان‌های بی گناه و مظلوم شدند.

فرماندار در بخش ديگري از سخنانش از بدعت‌های ایجاد شده در مراسم تعزیه‌خوانی گلایه کرد و افزود: مطمئناً با ساماندهی مراسم تعزیه خوانی از خیلی بدعت‌های موجود بویژه زمان‌های غیرمتعارف برگزاری این مراسم مذهبی جلوگیری خواهد شد.

اسماعيلي خاطرنشان کرد: گلایه مردم از ایجاد صدای زیاد در هنگام برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی از دیگر اشکالاتی است که بر این مراسم در شهرستان اردکان وارد شده است.

تاکید بر ساماندهی مراسم‌هاي ملی مذهبی به ویژه جشن‌ها که توسط عموم مردم برگزار می‌شود، از دیگر تاکیدات فرماندار اردکان در این جلسه بود که اخذ مجوزهای مربوطه را از ملزومات برای برگزاری این امر فرهنگی بیان کرد.

در این جلسه بعد از بحث و تبادل نظر اعضای شورای فرهنگی شهرستان در رابطه با نحوه مدیریت برگزاری مراسم تعزیه خوانی در اردکان ، مواردی همچون عدم صدور مجوز به گروه های تعزیه‌خوانی جدید، اخذ مجوز برگزاری مراسم توسط گروه‌های تعزیه‌خوانی فعال، محدود شدن برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی در زمان‌های محرم، صفر و فاطمیه و همچنین اجرای تعزیه در مکانی خاص برای گروه‌های تعزیه‌خوانی که در جلسه بعدی شوررای فرهنگی مطرح مي‌شود، مصوب شد.