در جلسه شورای آرد و نان شهرستان مطرح شد
معاون فرماندار اردکان یکی از مؤلفه‌های سلامت مردم را رعایت بهداشت در بحث آرد و نان دانست. 
 
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، مصطفی پوردهقان اردکانی روز سه‌شنبه در جلسه ساماندهی گندم، آرد و نان شهرستان افزود: از آن‌جا که نان یکی از اقلام ضروری سبد غذایی شهروندان است؛ باید در کل پروسه تبدیل گندم به نان، کلیه موارد بهداشتی به نحو احسن رعایت شود و ما در این زمینه مسئول هستیم. 
 
 
وی اضافه کرد: ارائه نان باکیفیت به شهروندان مهم‌ترین وظیفه نانوایی‌هاست و لذا برای تحقق این امر بازرسی‌ها از این واحدها باید به صورت جدی صورت بگیرد.
 
 
معاون فرماندار اردکان با بیان اینکه نانوایی‌ها باید به سمتی بروند که علاوه بر کیفیت نان و مباحث بهداشتی، رضایت شهروندان را جلب کنند؛ اظهار امیدواری کرد با راهکارهایی که در دستور کار داریم و با همکاری مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط شاهد پخت و عرضه نان با کیفیت و شرایط بهتری باشیم.
 
 
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردکان نیز با بیان این‌که که در سطح شهرستان اردکان نزدیک به ۱۰۷ واحد نانوایی دایر می‌باشد؛ تصریح کرد: از این تعداد،  ۷۷ واحد در شهر اردکان مستقر هستند.
 
 
محمدرضا بهجتی افزود: در بازرسی‌های صورت‌گرفته در شش‌ماهه اول امسال، ۷ واحد به دلیل گران‌فروشی، ۱۴ واحد به دلیل کم‌فروشی، ۸ واحد به علت عرضه خارج از شبکه و نیز ۱۴ مورد سایر تخلفات شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.
 
 
وی بر نظارت بهداشتی بر نانوایان شهرستان تأکید کرد و گفت: اساس تولید نان سالم وجود مواد اولیه سالم است و آرد به عنوان ماده اولیه در تهیه نان باید با نظارت کافی و با شرایط درست به دست نانوایی‌ها برسد.
 
 
در پایان این جلسه درخواست‌های رسیده به فرمانداری اردکان و اداره صنعت و معدن این شهرستان مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.